شناسهٔ خبر: 67263570 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

آغاز دور دوم رقابت‌های یورو در روز ششم؛ مانشافت به دنبال خلق دومین پیروزی

رقابت‌های دور دوم مرحله گروهی امروز با برگزاری ۳ دیدار از گروه‌های A و B پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - همه چیز مهیای آغاز دومین هفته از رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ است. امروز در ششمین روز از مسابقات یورو ۲۰۲۴ شاهد برگزاری ۳ دیدار از گروه‌های A و B خواهیم بود. 

آغاز دور دوم رقابت‌های یورو در روز ششم؛ مانشافت به دنبال خلق دومین پیروزی، یاران مودریچ به دنبال فرار از قعر

از گروه‌ A رقابت‌ها در هفته نخست تیم ملی آلمان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۱ از سد اسکاتلند بگذرد و تیم ملی سوئیس نیز با برتری ۳ بر یک از سد مجارستان گذشت. امروز از گروه B رقابت‌ها نیز تنها دیدار کرواسی مقابل آلبانی برگزار می‌شود و سپس دو دیدار از گروه A برگزار خواهد شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آغاز دور دوم رقابت‌های یورو در روز ششم؛ مانشافت به دنبال خلق دومین پیروزی، یاران مودریچ به دنبال فرار از قعر

کرواسی - آلبانی؛ آلبانی به دنبال شگفتی، تلاش یاران مودریچ برای فرار از قعر

از گروه B امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه ولکس‌پارک شهر هامبورگ ۲ تیم کرواسی و آلبانی به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار را فرانکویس لتکسیه از کشور فرانسه بر عهده خواهد داشت. 

تیم ملی کرواسی در گام نخست یورو ۲۰۲۴ تن به شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل اسپانیا داد تا اکنون بدون امتیاز در قعر جدول گروه B قرار بگیرد. این در حالیست که تیم ملی آلبانی حریف کروات‌ها در هفته دوم، در نخستین دیدارشان مقابل ایتالیا با نتیجه نزدیک ۲ بر یک شکست خوردند و از این رو هر ۲ تیم برای کسب اولین امتیاز یورو ۲۰۲۴ خواهند جنگید.

شاگردان دالیچ که همواره در دو جام جهانی اخیر جزو ۴ تیم برتر بودند حالا کارشان به شدت گره خورده و مقابل تیمی قرار خواهند گرفت که در بازی قبل مقابل ایتالیا بازی شایسته‌ای را در میدان مسابقه ارائه کردند. از این رو بدون شک کرواسی کار آسانی مقابل آلبانی نخواهد داشت. تیم ملی کرواسی علی رغم اینکه مقابل اسپانیا شکست خورد، اما تیم شایسته‌ای برای صعود خواهد بود چرا که حداقل لیاقت به ثمر رساندن یک گل را در این مسابقه داشتند. در سوی مقابل آلبانی نیز همانند دیگر تیم‌ها همچون رومانی، اسلوونی و اسلواکی پتانسیل شگفتی‌سازی در این تورنمنت را خواهد داشت.

آغاز دور دوم رقابت‌های یورو در روز ششم؛ مانشافت به دنبال خلق دومین پیروزی، یاران مودریچ به دنبال فرار از قعر

آلمان - مجارستان؛ استارت میزبان برای یک پیروزی بزرگ دیگر

در گروه A نیز از ساعت ۱۹:۳۰ تیم ملی آلمان به عنوان میزبان رقابت‌ها در ورزشگاه مرسدس بنز آرنا به مصاف مجارستان خواهد رفت. داور این مسابقه دنی ماکلیه از کشور هلند خواهد بود. 

مانشافت به عنوان میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در گام نخست دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر یک برابر تیم ملی اسکاتلند به پیروزی برسد. در سوی دیگر مجارستان حریف آلمان، در بازی گذشته مقابل سوئیس تن به شکست ۳ بر یک داد تا به این صورت شرایط سختی را برای صعود تجربه کند؛ در واقع آن‌ها با شکست مقابل آلمان باید با ادامه یورو وداع کنند.

۲ تیم آلمان و مجارستان در چهار تقابل قبلی دو بار در لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۲ و یک بار در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ و تنها یک بازی دوستانه انجام دادند. تیم ملی آلمان طی ۴ تقابل قبلی یک برد برابر مجارستان به دست آورد و دو تقابل اخیر دو تیم با تساوی همراه بود. آخرین دیدار دو تیم پیش از این مسابقه با برتری یک بر صفر مجارستان در دیدار برگشت لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۲ همراه بود. بدون احتساب دیدار دوستانه دو تیم، این چهارمین مسابقه رسمی آلمان و مجارستان خواهد بود. 

آلمان پس از پیروزی ۵ بر یک مقابل اسکاتلند، به دنبال تکرارِ کسب پیروزی در دو بازی ابتدایی خود در مسابقات قهرمانی اروپا برای پنجمین بار است. 

آغاز دور دوم رقابت‌های یورو در روز ششم؛ مانشافت به دنبال خلق دومین پیروزی، یاران مودریچ به دنبال فرار از قعر

اسکاتلند - سوئیس؛ نبرد برای بقا، یاکین در تکاپوی یک برد دیگر

آخرین دیدار امشب نیز در گروه A از ساعت ۲۲:۳۰ میان اسکاتلند و سوئیس در ورزشگاه راین انرژی برگزار خواهد شد. ایوان کروژلیاک از کشور اسلواکی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

تیم ملی اسکاتلند پس از شکست سنگین مقابل میزبان رقابت‌ها، اکنون از لحاظ روحی و روانی افت کرده و قطعاً کار سختی را در ادامه خواهد داشت. تیم ملی سوئیس با توجه به پیروزی مقابل مجارستان در گام نخست با انگیزه مضاعف به مصاف اسکاتلند خواهد آمد. تیم ملی اسکاتلند همانند مجارستان در صورت شکست مقابل سوئیس تقریباً شانس صعود را از دست خواهد داد.

تیم ملی اسکاتلند در این دوره مسابقات چندان خوش شانس نبود و حتی خوشبین‌ترین هوادار آلمان نیز تصور چنین پیروزی پر گلی مقابل شاگردان استیون کلارک را نداشت. اینکه سوئیس همواره در رقابت‌های یورو شرایط خوبی را پشت سر نگذاشته نیز پوشیده نخواهد بود. 

اول مارس ۲۰۰۶ در دیداری دوستانه سوئیس و اسکاتلند به مصاف هم رفتند که سوئیس با نتیجه ۳ بر یک اسکاتلند را شکست داد. در ۱۶ مصاف بین اسکاتلند و سوئیس، اسکاتلندی‌ها ۸ برد و سوئیس ۵ برد کسب کرده‌اند. ۳ بازی هم مساوی شده است. این دو تیم از سال ۲۰۰۶ به بعد با یکدیگر بازی نکرده‌اند.

رایان پورتئوس که در بازی افتتاحیه از زمین اخراج شد، با یک جلسه محرومیت بیشتر هم مواجه شده تا در ادامه مرحله گروهی یورو همراه اسکاتلند نباشد. دنیس زکریا، استیون سوبر و دان اندویه مصدومان سوئیس هستند که احتمال دارد به دیدار دوم تیم‌شان نرسند.

انتهای پیام/

نظر شما