شناسهٔ خبر: 67277246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو 2024| مرحله گروهی

آلمان و صعود به یک‌هشتم نهایی/ کرواسی لبه تیغ

روز ششم از رقابت‌های مرحله گروهی یورو 2024 با یک پیروزی و دو تساوی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز ششم از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دو دیدار از گروه A و یک دیدار از گروه B به پایان رسید. در روز ششم شاهد تساوی دو جدال و برتری ژرمن‌ها مقابل مجارستان بودیم.

آلمان ۲ _ مجارستان ۰

در نخستین مسابقه روز ششم دو تیم آلمان و مجارستان به جدال با یکدیگر پرداختند. با وجود اینکه مجارستان در این جدال موقعیت‌های خطرناک و متعددی را ایجاد کرد، اما انسجام خط دفاعی ژرمن‌ها و درخشش مانوئل نویر مانع از گلزنی بازیکنان این تیم می‌شد. شاگردان ناگلزمان پس از گذشت یک سوم از نیمه اول توپ و میدان را در اختیار گرفتند و فرصت‌های بسیاری برای گلزنی ایجاد کردند، اما عملکرد مطلوب دروازه‌بان مجارستان و البته بدشانسی مهاجمان ژرمن مانع گلزنی بازیکنان آلمان شد. هر چند طولی نکشید که کاپیتان آلمان با ارسال توپ در محوطه جریمه مجارستان، موسیالا را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن نیز به خوبی با یک ضربه سر نخستین گل تیم خود را به ثمر رساند.

مجارستان پس از دریافت گل اول به رغم اینکه توپ و میدان را در اختیار حریف خود قرار داده بود، بارها دروازه آلمان را تهدید کرد و بدون تردید اگر واکنش تماشایی مانوئل در دقیقه ۲۶ نبود، سوبوسلای با یک شوت از روی ضربه ایستگاهی گل تساوی را به ثمر رسانده بود. در هر صورت اوربان در دقیقه ۴۵+۲ برای مجارستان موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

در نیمه دوم آلمان موقعیت‌های بیشتری روی دروازه مجارستان ایجاد کرد و در دقیقه ۶۷ با شوت سنگین گوندگان به گل دوم دست پیدا کرد. در نهایت شاگردان ناگلزمان با کسب این پیروزی جایگاه خود در صدر جدول گروهی را تثبیت کردند.

آلمان و صعود به یک هشتم نهایی/ کرواسی لبه تیغ

کرواسی ۲ _ آلبانی ۲

در دومین دیدار از روز ششم دو تیم کرواسی و آلبانی برابر یکدیگر قرار گرفتند. کاظم لاچی با یک‬ ضربه‬ سر‬ در‬ دقیقه‬ ۱۱‬ موفق‬ شد سریع‌تر از آنچه که انتظار‬ می‌رفت‬ دروازه ‏کرواسی را باز کند. پس از به ثمر رسیدن گل اول ‏آلبانی همچنان‬ در دقیقه ۳۰ ‬ فرصت‬ باز کردن‬ دروازه کرواسی را داشت، اما واکنش تماشایی دروازه‌بان کروات در موقعیت تک به تک با کریستین مانع گلزنی آلبانی‌ها شد.

شاگردان زلاتکو دالیچ در نهایت با درخشش بازیکن تعویضی خود در دقیقه ۷۴ بازی را به تساوی کشاندند.‬ پس از به تساوی کشیده شدن نتیجه مسابقه طولی نکشید که‬ کرواسی دومین گل خود را وارد دروازه آلبانی کرد، البته گل دوم شاگردان دالیچ توسط جاسولا، مدافع تعویضی آلبانی به ثمر رسید.‏‬ به‌طور کلی در شرایطی که تمام اهالی فوتبال شاگردان دالیچ را پیروز میدان می‌دانستند جاسولا در دقیقه ۵+۹۰ اشتباه خود را جبران کرد و گل تساوی را به ثمر رساند تا به این ترتیب دیدار حیاتی کم‌موقعیت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان برسد.

آلمان و صعود به یک هشتم نهایی/ کرواسی لبه تیغ

اسکاتلند ۱ _ سوئیس ۱

در آخرین تقابل روز ششم دو تیم اسکاتلند و سوئیس برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند. اسکاتلند برای جبران شکست مقابل آلمان این بازی را بهتر آغاز کرد و به نوعی مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت، از همین‌رو شاگردان کلارک خیلی زود به گل رسیدند و از حریف خود پیش افتادند. اسکاتلند در دقیقه ۱۳ با گل به خودی فابین شار به گل رسید. هرچند دلیل اصلی این گل به خودی شوت مک تأمینی بازیکن خوش‌تکنیک اسکاتلند بود.

پس از به ثمر رسیدن گل اول مسابقه سوئیس برای جبران گل خورده تلاش کرد و در دقیقه ۲۶ با شوت تماشایی شکیری از پشت محوطه جریمه اسکاتلند بازی را به تساوی کشاند. پس از به تساوی کشیده شدن نتیجه مسابقه شاهد خلق موقعیت‌های بسیاری از سوی هر دو تیم بودیم که البته هیچکدام از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد. در در دقیقه ۸۳ بالاخره حمله‌های سوئیس جواب داد و اموبولو توانست گل دوم این تیم را به ثمر برساند، اما قاضی میدان به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد تا جدال دو تیم همچنان با تساوی یک بر یک دنبال شود، این در حالی بود که دیگر گل سوئیس در دقیقه ۳۲ نیز پس از بررسی VAR مورد قبول داور مسابقه قرار نگرفت. در نهایت نیز جدال اسکاتلند و سوئیس با تقسیم امتیازات به پایان رسید.

آلمان و صعود به یک هشتم نهایی/ کرواسی لبه تیغ

نظر شما