شناسهٔ خبر: 67301917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سال ۱۴۰۳ سالی ویژه در انتظار کبدی ایران

فدراسیون کبدی ایران در روز‌ها و ماه‌های گذشته و آینده پرکار‌تر از همیشه است. فدراسیون کبدی ایران در روز‌ها و ماه‌های گذشته و آینده پرکار‌تر از همیشه است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، فدراسیون کبدی ایران برای سال جدید با تقویم اجرایی پرکاری، فعالیت خود را آغاز کرده است.  

وقتی اسفند ماه سال گذشته در شهر جیپور کشور هند، تقویم سال ۲۰۲۴ فدراسیون جهانی کبدی (IKF) با حضور اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا بسته شد، مشخص  بود که سال بسیار شلوغی در انتظار کبدی ایران  است.
 از ابتدای سال و با مشخص شدن کادر فنی تیم‌های ملی، چهار تیم ملی در هر دو بخش بانوان و آقایان، جوانان و بزرگسالان تشکیل شد. ساحلی کاران آقا و جوانان دختر اردو‌های خود را از اواسط اردیبهشت شروع کردند تا با اضافه شدن کبدی سالنی آقایان و بانوان در خرداد ماه، هم اکنون شاهد برگزاری چهار اردوی همزمان باشیم.

 با توجه به استاندارد  ۱۰ روزه اردو‌های کبدی و فاصله استراحت پنج روزه بین اردوها، از این پس شاهد برگزاری ماهیانه هشت اردو در کشور هستیم که باعث فراگیری کبدی در همه استان‌های کشور شده است. به عنوان مثال، هم اکنون جوانان دختر در البرز، ساحلی کاران در گیلان، کبدی سالنی آقایان در زنجان و سالنی بانوان در تهران اردو برپا نموده و بلافاصله پس از پایان اردو و استراحتی چند روزه مجددا به اردوی بعدی ملحق می‌شوند.

 جوانان دختر برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند مهیا می‌شوند و ساحلی کاران برای مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در ایران تلاش ویژه‌ای را در دستور کار خود دارند. این در حالی است که  ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن هم با حضور ملی پوشان آقا و خانم کشورمان، آذرماه امسال در تایلند برگزار خواهد شد.

  این تعدد اردوها، هم برنامه زمان بندی دقیق میطلبد و هم بودجه‌ای مناسب نیاز دارد که با برنامه ریزی فدراسیون مهیا شده و می‌شود. نکته مهم آنجاست که با توجه به دعوت بیش از ۳۰ و گا‌ها تا ۴۰ بازیکن در اردو‌های ابتدایی تیم‌های ملی و همچنین حضور مربیان، سرپرستان، نمایندگان کمیته فنی و … در اردوها، در حال حاضر بالغ بر  ۱۵۰ نفر به طور همزمان در اردو‌های ملی حضور دارند که در تاریخ فدراسیون بی سابقه بوده است.

گفتنی است که در  ۶ ماهه دوم سال جاری  هم دو تیم ملی دیگر جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان (World Cup) و قهرمانی جوانان جهان تشکیل خواهد شد و بدین ترتیب یکی از شلوغ‌ترین سال‌های کبدی برای کشورمان رقم خواهد خورد.

 در چنین شرایطی، با توجه به عدم وجود کمپ اختصاصی کبدی در کشور و کمبود بودجه و اعتبار کافی جهت پیشبرد اهداف فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه تری به این رشته مدال آور داشته باشد.

 انتهای پیام/ 

نظر شما