شناسهٔ خبر: 67297957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

۱۵۰ نفر در اردوی تیم ملی کبدی ایران!

فدراسیون کبدی سال شلوغی را با داشتن چند تیم ملی در رده‌های مختلف پیش رو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، وقتی اسفند ماه سال گذشته در شهر جیپور کشور هند، تقویم سال ۲۰۲۴ فدراسیون جهانی کبدی (IKF) با حضور اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا بسته شد، مشخص شد که سال بسیار شلوغی در انتظار کبدی ایران خواهد بود.

از ابتدای سال و با مشخص شدن کادر فنی تیم‌های ملی، چهار تیم ملی در هر دو بخش بانوان و آقایان، جوانان و بزرگسالان تشکیل شد. ساحلی کاران آقا و جوانان دختر اردوهای خود را از اواسط اردیبهشت شروع كردند تا با اضافه شدن کبدی سالنی آقایان و بانوان در خرداد ماه، هم اکنون شاهد برگزاری چهار اردوی همزمان باشیم.

با توجه به استاندارد ده روزه اردوهای کبدی و فاصله استراحت پنج روزه بین اردوها، از این پس شاهد برگزاری ماهیانه هشت اردو در کشور هستیم که باعث فراگیری کبدی در همه استانهای کشور شده است. به عنوان مثال، هم اکنون جوانان دختر در البرز، ساحلی کاران در گیلان، کبدی سالنی آقایان در زنجان و سالنی بانوان در تهران اردو برپا نموده و بلافاصله پس از پایان اردو و استراحتی چند روزه مجددا به اردوی بعدی ملحق میشوند.

جوانان دختر برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند مهیا میشوند و ساحلی کاران برای مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در ایران. همچنین ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن نیز با حضور ملی پوشان آقا و خانم کشورمان، آذرماه امسال در تایلند برگزار می‌گردد.

1787999

این تعدد اردوها، هم برنامه زمان‌بندی دقیق می‌طلبد و هم بودجه‌ای مناسب نیاز دارد که با برنامه‌ریزی فدراسیون مهیا شده و می‌شود. نکته مهم آنجاست که با توجه به دعوت بیش از ۳۰ و گاها تا ۴۰ بازیکن در اردوهای ابتدایی تیم‌های ملی و همچنین حضور مربیان، سرپرستان، نمایندگان کمیته فنی و… در اردوها، در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ نفر به طور همزمان در اردوهای ملی حضور دارند که در تاریخ فدراسیون بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که در شش ماهه دوم سال جاری نیز دو تیم ملی دیگر جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان (World Cup) و قهرمانی جوانان جهان تشکیل خواهد شد و بدین ترتیب یکی از شلوغ‌ترین سال‌های کبدی برای کشورمان رقم خواهد خورد.

امید آن می‌رود که در چنین  شرایطی، با توجه به عدم وجود کمپ اختصاصی کبدی در کشور و کمبود بودجه و اعتبار کافی جهت پیشبرد اهداف فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌تری به این رشته مدال‌آور داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما