شناسهٔ خبر: 67301928 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

معمای پاداش در پرسپولیس: کسر شد، کسر نشد!

ماجرای پاداش در پرسپولیس تبدیل به یک داستان عجیب و غریب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، بعد از اعتراض علیرضا بیرانوند به مسئله محاسبه شدن پاداش پیروزی‌های تیم در آپشن‌های مربوط به قهرمانی ابهامات زیادی در ذهن علاقمندان به این تیم البته اعضای تیم شکل گرفت.
باشگاه پرسپولیس بعد از برد هفته دوم فصل اخیر در تبریز مقابل تراکتور به همه اعضای تیم پاداش داد اما این روند  چدر ادامه نیم فصل قطع شد.
در پی اعتراض بازیکنان به مدیران باشگاه، مدیریت پرسپولیس این نکته را مطرح کرد که به خاطر سقف بودجه باشگاه، آنها قادر به پرداخت پاداش‌های جداگانه بابت پیروزی‌های تیم نیستند و هر پاداشی در زمره پرداختی به بازیکنان در ازای پرداختی کلی به آنها محاسبه شده و در نهایت بخشی از بودجه باشگاه را شامل می‌شود.

این مسئله البته با واکنش بازیکنان پرسپولیس مواجه شد و آنها به این موضوع اشاره کردند که چطور تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و چند باشگاه صنعتی دیگر برای بردهای تیم خود پاداش‌های کلانی پرداخت می‌کنند و مگر آنها سقف بودجه ندارند؟

با این وجود بعد از نیم فصل دوم و پا پیش گذاشتن اسپانسرهایی مثل طبیعت و بانک شهر بحث پرداخت پاداش در این باشگاه جاری شد.
در واقع همان هفته‌های ابتدایی نیم فصل بود که با حضور نماینده سازمان خصوصی سازی اعلام شد پرسپولیس بابت پیروزی‌ها به اعضای تیم پاداش پرداخت می‌کند.

2044642

البته که رقم پاداش‌ها نیز نسبت به فصل قبل دو برابر شد بطوری که بازیکنان  و کادر فنی برای هر برد 20 میلیون تومان  و سایر اعضای تیم نفری 10 میلیون تومان بابت هر برد پاداش گرفتند.

با این وجود بعد از اعتراض بیرانوند مشخص شد که باشگاه پرسپولیس تمام آن پاداش‌ها که برای بازیکنان چیزی حدود 400 میلیون تومان شده را به حساب آپشن‌ها گذاشته و مثلا اگر بازیکنی به خاطر قرارداد 15 میلیارد تومانی خود 10 درصد آپشن قهرمانی داشته و باید 1.5 میلیارد تومان هم بابت آپشن می‌گرفته 400 میلیون تومان از آن مبلغ کسر شده است.

البته این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پرسپولیس در فصل گذشته 20 برد در لیگ برتر، 2 برد در لیگ قهرمانان آسیا و یک برد در جام حذفی داشته و با توجه به اینکه بازیکنان اعلام کرده‌اند مبلغ کسر شده از آپشن‌ها 400 میلیون تومان بوده این یعنی که باشگاه پرسپولیس پاداش بردهای نیم فصل اول را هم پرداخت کرده اما در نهایت این پرداختی‌ها را به حساب آپشن گذاشته تا صدای بازیکنان در بیاید.

از سوی دیگر برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که بازیکنان پرسپولیس از این تصمیم باشگاه مطلع بوده‌اند اما برخی دیگر نیز می‌گویند باشگاه به آنها اطلاع نداده بوده و سورپرایز شدن و استوری گذاشتن بیرانوند هم ناشی از همین مسئله بوده است.

گمانه دیگر اینجاست که این اتفاق تنها برای بیرانوند افتاده ضمن اینکه از سوی دیگر شنیده می‌شود این مسئله تنها برای بازیکنان در نظر گرفته شده  و ربطی به سایر اعضای تیم ندارد.

نظر شما