شناسهٔ خبر: 67269581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شهید محلاتی تبریز خبر داد

کسب رتبه یک عالی کشوری توسط بیمارستان شهید محلاتی تبریز

ریحانه حامد‌فرشبافی

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شهید محلاتی تبریز با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیمارستان شهید محلاتی برای اولین بار رتبه یک عالی را در کشور کسب کرده بود، گفت: امسال مجدد این رتبه توسط بیمارستان کسب شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر علیرضا هادی در نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان، مینیاتوری از مشکلات جامعه است، اظهار کرد: در یک جامعه هر اتفاق مثبت و منفی که روی دهد در بیمارستان اتفاق می‌افتد و به همین واسطه بیمارستان پیچیده‌ترین، سخت‌ترین و دشوارترین مدیریت در سطح جهان است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در گذشته بیمارستان‌ها، پزشک محور بوده اما امروزه بیمار محور است، افزود: بیمارستان بیمارمحور به این معناست که تمام تصمیمات و خدمات در راستای بیمار انجام می‌شود و بیمار تعیین‌کننده مسیر و اهداف بیمارستان است.

وی اضافه کرد: بیمارستان بیمارمحور، اولویت خود را بر مبنای بیمار تنظیم‌بندی می‌کند و تنها به دنبال منافع بیمار و خدمت به آن است.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز با اشاره به اینکه در راستای خدمت به بیمار، بیمارستان ایجاد شده و خدمات ارائه می‌کند، تشریح کرد: بیمارستان محلاتی الگوی تمام عیار یک بیمارستان، بیمارمحور هست و به هیچ عنوان یک فرد بی‌بضاعت از این بیمارستان بی‌پاسخ و ناامید راهی نمی‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما خدمت به مردم قلمداد می‌شود، همچنان که در قرآن آمده بهترین عمل صالح، خدمت به مردم است. 

وی اعلام کرد: ارزیابی بیمارستان‌ها در سطح جهان و همچنین ایران از طریق وزارت بهداشت و درمان، تحت عنوان اعتباربخشی است که معمولا هر ۲ سال انجام می‌شود.

هادی بیان کرد: برای فهم اینکه یک بیمارستان از نظر کیفیت چگونه است را از طریق معیار اعتباربخشی می‌توان نظرسنجی کرد. 

وی اعلام کرد: بیمارستان‌ها به درجه‌های سه، درجه ۲، درجه یک، درجه یک برتر و درجه یک عالی تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز به ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که در یک سال اخیر مشخص شده است، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۲۵ درصد رتبه یک عالی به سپاه اختصاص داده شده است یعنی در کل کشور هشت بیمارستان درجه یک عالی وجود دارد که ۲ بیمارستان به سپاه ارتباط دارد. 

وی افزود: یکی از آن بیمارستان‌ها، ربیعه العظم در تهران و دومین بیمارستان، شهید محلاتی در تبریز است.

وی اعلام کرد: ۲۵ درصد رتبه یک عالی به استان آذربایجان شرقی اخصاص داده شده است که بیمارستان‌های ولیعصر و شهید محلاتی را شامل می‌شود. 

هادی به ویژگی‌های بیمارستان شهید محلاتی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان یک پکیج کامل بهداشت و درمان است که اصولا یک بیمار می‌تواند تمام خدمات خود را از ما بگیرد.

وی اذعان کرد: بیمارستان شهید محلاتی دارای تمام امکانات و دستگاها در بخش قلب است مثل آنژیو، جراحی قلب، ICU ،CCU و بزرگ‌ترین بخش زنان و مامایی بیمارستان محلاتی در شمال غرب کشور است.

وی اعلام کرد: بیمارستان شهید محلاتی دارای سومین سونوگرافی است که به زودی دومین سی تی اسکن هم تاسیس خواهد شد. 

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز با اشاره به اینکه بیمارستان محلاتی دارای تمام بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی است، گفت: این بیمارستان، دولتی با تعرفه عمومی غیردولتی است و ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا بهترین، با کیفیت‌ترین و ایمن‌ترین خدمات بیمه را در خدمت مردم بگذاریم و در کم‌ترین زمان با احترام ویژه، تکریم ارباب رجوع را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه بر اعتباربخشی پافشاری داریم و به دنبال خدمت به مردم هستیم، ادامه داد: طبق رضایت‌مندی مردم در بین بیمارستان‌ها ما یک بیمارستات مردم‌دوست و مورد اعتمادترین بیمارستان در بین مردم هستیم. 

وی مطرح کرد: در بیمارستان ما رضایت مشتریان بالای ۹۰ درصد و رضایت همکاران بالای ۸۶ درصد است که در راستای حقوق ارائه دهندگان خدمت به خوبی ظاهر شده‌ایم و در این خصوص رضایت‌مندی بالای ۸۶ درصدی را دارا هستیم.

هادی یادآوری کرد: بیمارستان محلاتی دارای ۲۵۶ تخت است که ضریب اشغال تخت بالای ۸۲ درصدی را دار، این بیمارستان طرف قرارداد با تمام بیمه‌ها است و این یک امتیاز برای رضایت‌مندی بیمار در نظر گرفته می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید محلاتی دارای بخش مددکاری است که اگر بیماری در هزینه‌ها دچار مشکل شد به راحتی به مددکاری بیمارستان ارجا داده می‌شود همچنین این بیمارستان دارای مدرن‌ترین و جدیدترین تجهیزات هایتک پزشکی است که باعث شده بهترین پزشکان جذب این بیمارستان شوند.

هادی اعلام کرد: ۲۰ تخت در سه شیفت برای بخش دیالیز به کار گرفته می‌شود که کاملا رایگان است، همچنین هشت بخش شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی وجود دارد که تقریبا رایگان است.

وی ادامه داد: دو هزار عمل در این بیمارستان در ماه انجام می‌شود که بیشترین جراحی‌ها مربوط به بیماران زنان و زایمان، ارتوپد ‌و بیماران کلیوی است.

وی اضافه کرد: سال قبل بخش ژنتیک در بیمارستان آغاز به کار کرد و همچنین موفق به راه‌اندازی زایمان بی‌دردی شده ایم که مورد استقبال مردم قرار دارد به ویژه دولت هم بر راستای ترویج زایمان بی‌درد تاکید دارد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز افزود: در بیمارستان شهید محلاتی تاکنون ۳۶ درصد زایمان‌های طبیعی، بی‌درد بوده است. 

وی مطرح کرد: شهید محلاتی جز بیمارستان‌های الگو و موفق در ارزیابی شنوایی نوزادان است و قربالگری نوزادان انجام می‌شود و این بیمارستان دارای پذیرش اینترنی بیماران است که باعث کاهش رفت‌وآمد و هزینه اضافه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما