شناسهٔ خبر: 67274802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز خبر داد؛

اخراج و تعلیق ۲۰ پزشک زیر میزی بگیر از یک بیمارستان در تبریز

تبریز-رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز از اخراج و تعلیق ۲۰ پزشک زیر میزی بگیر از این بیمارستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا هادی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق اعتباربخشی بیمارستان‌ها که یک کتابچه‌ای با ۱۹ محور و ۱۱۰ استاندارد و ۵۰۵ سنجه و ۳ هزار قانون است، بیمارستان‌های کل کشور وارد رنکینگ و طبقه‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها به بخش‌های درجه یک و دو سه تقسیم می‌شوند و این برای یک هزار و ۳۵ بیمارستان کل کشور شامل می‌شود و در این میان طبق کتابچه اعتباربخشی ۳۵ بیمارستان به ارزیابی نهایی رسید.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز گفت: در کل کشور هشت بیمارستان از بیمارستان‌های سپاه پاسداران درجه یک عالی را کسب کرده‌اند که بیمارستان شهید محلاتی جزو همین بیمارستان‌هاست.

وی ابراز کرد: بیمارستان شهید محلاتی از سال ۹۴ عنوان رتبه‌های برتر را کسب کرده است و همیشه جزو بیمارستان‌های برتر نیروهای مسلح است.

هادی بیان داشت: بیمارستان شهید محلاتی بسته کامل بهداشت و درمان است و یک مریض می‌تواند تمام خدمات موردنیاز را بگیرد و معمولاً ارجاع به وبگاه‌های مختلف نداریم.

وی افزود: این بیمارستان شامل تمامی تخصص‌هاست و از نظر نیرو نیز کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه معضل زیرمیزی پزشکان از زمان شاهنشاهی مانده است، گفت: در این بیمارستان خط‌قرمز ما همین موضوع است و دراین‌رابطه اخراج و تعلیق دارد که دراین‌خصوص با ۲۰ پزشک برخورد کرده‌ایم و ۴ پزشک لغو قرارداد شده‌اند.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز با بیان اینکه این بیمارستان دولتی بوده و طبق ارزیابی‌ها بیمارستانی است که اعتماد و رضایت مردم را کسب کرده است، گفت: این بیمارستان به ۳۸ بیمه تکمیلی طرف قرارداد است.

وی یادآور شد: سعی می‌شود تا هیچ همراه و مریض بیمار را برای خرید وسایل و یا آزمایش و یا درمان به بیرون ارجاع نداده‌ایم و سعی شده است تا همه خدمات از داخل خود بیمارستان تأمین شود و این گاهی برای بیمار به منزله این است که هیچ خدماتی به آنها نمی‌دهیم.

هادی به حضور مددکاران در بیمارستان اشاره کرد و گفت: این مددکاران همیشه مساعدت‌های لازم برای درمان بیماران بی‌بضاعت را انجام می‌دهند.

وی بخش‌های رایگان این بیمارستان را مورد اشاره قرارداد و گفت: هیچ بیمار دیالیزی در این بیمارستان پرداخت هزینه‌ای ندارد به‌طوری‌که شاید ماهانه هزینه میلیاردی صورت می‌گیرد ولی هیچ پولی از مریض گرفته نمی‌شود.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز ادامه داد: بخش شیمی‌درمانی در بیمارستان شهید محلاتی نیز تقریباً رایگان است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته بخش زایمان بی‌درد در این بیمارستان راه‌اندازی شده است، گفت: حدود ۳۶ درصد زایمان‌های طبیعی در این بیمارستان به‌صورت زایمان بی‌درد انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: بیمارستان شهید محلاتی جزو بیمارستان‌های نمونه در ارزیابی شنوایی نوزادان و غربالگری نوزادان است.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز گفت: تمامی جواب‌دهی پاراکلینیک نیز از طریق پیامک به بیمار ارسال می‌شود که موجب رضایتمندی زیادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق‌های دریافت پیشنهادات و انتقادات داریم که هر سه ماه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز ابراز کرد: بیمارستان شهید محلاتی جزو بیمارستان‌هایی است که در همه بحران‌ها در کنار مردم بوده است؛ به‌طوری‌که در سنوات گذشته بیش از ۲۳ بیمارستان صحرایی توسط این بیمارستان راه‌اندازی شده است.

هادی ادامه داد: هر جا مردم دچار مشکل شود، بیمارستان شهید محلاتی در کنار مردم حاضر است و همچنین در کاروان‌های پیاده‌روی اربعین نیز ما کاروان سلامت به منطقه اعزام می‌کنیم.

وی یادآور شد: سالانه ۲۰۰ هزار نفر از این بیمارستان خدمات دریافت می‌کنند که تعداد خدمات ۲ میلیون خدمات است.

هادی گفت: ماهانه بیش از دو هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌گیرد.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته بیمارستان همیشه سخت‌ترین مدیریت را داشته است زیرا مستقیماً با بیمار در ارتباط است.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز با اشاره بر بیمارستان بیمارمحور، گفت: این نوع بیمارستان‌ها یعنی تمامی اهداف بر مبنای بیمار پیش رفته است و اولویتش بیمار است و فقط به دنبال خدمات به بیمار است و منافع شخصی معنا ندارد و در راستای خدمت به بیمار یک بیمارستان ایجاد می‌کند.

وی گفت: هدف اصلی ما خدمت به مردم در بیمارستان است و الحمدلله تاکنون هیچ بیماری چه غنی و چه بی‌بضاعت از این بیمارستان دست‌خالی بیرون نرفته است.

نظر شما