شناسهٔ خبر: 67271271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کسب نشان درجه يک عالي بيمارستان شهيد محلاتي تبريز براي دومين بار در سطح کشور

صاحب‌خبر -
کسب نشان درجه يک عالي بيمارستان شهيد محلاتي تبريز براي دومين بار در سطح کشور
خبرگزاری آریا-رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز؛ خبر از اخذ نشان درجه یک عالی کشور داد و گفت؛ این بیمارستان توانسته است بر اساس ارزیابی های به عمل آمده و رایج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  این نشان را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار آریا در تبریزدکترعلیرضا هادی درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بیمارستان مینیاتوری از جامعه کوچک است که اتفاقات کوچک و بزرگ جامعه از آن نشات می گیرد و می توان گفت؛تمام اتفاقات مثبت و منفی از بیمارستان به جامعه انتقال می باید.

وی خاطر نشان شد:این بیمارستان توانسته است برای دومین بار نشان درجه یک عالی را در سطح کشوری کسب کند واین افتخار درسایه تلاش همه همکاران و رعایت آیتم های لازم و اجرایی شدن آن بوده است.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه  تاکید کرد: کسب این نشان پس از بررسی و ارزیابی های کشوری تحت عنوان اعتبار بخشی در 2 سال از مجموع یکهزار و 35 مرکز درمانی کشور به هشت مرکز اعطا گردیده که بیمارستان شهید محلاتی تبریزنیز یکی از مجموعه های درمانی بوده است.

این مقام مسئول عالی دربیمارستان محلاتی تصریح کرد:بیمارستان شهید محلاتی تبریز تنها مرکز درمانی منطقه شمال غرب کشور است که توانسته تقریبا پک کامل خدمات بهداشتی و درمانی را به بیماران خود ارائه کند و از تمام بیمه ها پذیرش داشته باشد.

 دکتر هادی تاکید کرد:بیمارستان شهید محلاتی مجهز به اکثر تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بیماران و مراجعه کنندگان به آن بوده و دارای بزرگترین بخش زنان و مامایی در شمال غرب کشور، تنها مرکز دارای دستگاه سونوگرافی سه بعدی بوده و بخش دیالیز آن با تعداد 20 تخت فعال به صورت سه نوبت به طور رایگان برای بیماران درراستای خدمت به بیماران می باشد.

دکترهادی طبقه بندی بیمارستان های ایران توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را شامل درجه سه، 2، یک، درجه یک برتر و درجه یک عالی برشمرد و گفت: در ارزیابی های این وزارتخانه حدود سه هزار شاخص از فنی ترین و علمی ترین مباحث گرفته تا نقاط ریزی همچون کیفیت و نوع تخت های بیمارستانی و خدمات به بیمار را شامل می شود.

وی اذعان کرد:مجهزشدن بیماران به تجهیزات مدرن پزشکی وحضور کادر پزشکی و درمانی مجرب منتج به این مهم شده است که در بین هشت بیمارستان دارای درجه یک عالی 2 بیمارستان متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز و تهران درسطح درجه یک عالی قرار گیرد.

این پزشک متخصص عنوان کرد:ارتقاء تبریز با 2 بیمارستان در این رتبه بندی افتخار بزرگ و قابل تحسین برای جامعه پزشکی و نظام سلامت آذربایجان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: ما 45 درصد ساختمان را به موضوع راه اندازی بخش هسته ای اختصاص داده ایم و از آنجایی که موضوع رادیوتراپی در استان محدود است انتظار می رود بتوانیم گام مثبتی برای بیماران سرطانی دراین ساحه برداریم.

دکتر هادی اضافه کرد: مشکلات بیماران سرطانی فراتر از این حرف ها بوده و شاید برای مرحله درمان یک بیمار بیش از صد نفر درگیر است و خیلی از بیماران در سایه محدود بودن برخی امکانات به شهر زنجان یا ترکیه بالاجبار مراجعه می کنند .

وی تاکید کرد: انتظار می رود مسولان ذیربط نهایت تلاش را برای توسعه این بخش در مراکز پزشکی استان به خرج دهند.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: این مرکز طراحی بیمارستان سیار روی کف را عملیاتی کرده و در مواقع نیاز از این مهم نیز استفاده خواهد شد.

دکتر هادی افزود:پارسال بیش از500 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و دستگاه های مختلف در بیمارستان شهید محلاتی هزینه شده است.

این پزشک متخصص در بیمارستان محلاتی اشاره ای هم به مجموع تخت های فعال بیمارستان شهید محلاتی تبریزکرد و گفت: 256 تخت  به طور متوسط و در طول سال، 82 درصد آنها درحال اشغال و با 38 مجموعه بیمه ی تکمیلی نیزدارای قرارداد است.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه تعرفه های بیمارستان درچه ترازی قراردارد اظهار داشت؛ تعرفه های این مرکزدرمانی تحت عنوان مراکزعمومی غیردولتی محاسبه می شود که از بیمارستان های دولتی اندکی بالاتروقابل قیاس با بیمارستان های بخش خصوصی نبوده و در حد بسیار پایین می باشد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه؛ استقرارواستمرارکیفیت خدمات رسانی را از دیگر اهداف به جامعه هدف نام برد وعنوان کرد:هدف اصلی مجموعه بیمارستان شهید محلاتی تکریم ارباب رجوع و توجه به مطالبات بیماران است، و این مهم باعث شده است: رضایت مندی 90 درصدی مراجعه کننده ها و رضایت 86 درصدی مجموعه کادر بیمارستان در کارنامه این بیمارستان درج گردد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز آمار کارکنان و پرسنل آن را یکهزار و 300 نفر اعلام کرد و افزود: طی یکسال بر اساس آمار موجود قریب به  180 تا 200 هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی و همچنین استان های همجوار و یا ... از خدمات بیمارستان بهره مند می شوند به طوری که می توان گفت متوسط سالانه فراتر ازیک میلیون نفر خدمت از این مرکز دریافت خدمات پزشکی می کنند و ماهانه 2 هزار نفرتحت  عمل جراحی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همکاران ما در بخش مدد کاری نهایت همکاری و مساعدت را نیز با بیماران فاقد توانایی مالی داشته و در این راستا همراهی لازم را به عمل می آورند .

این بیمارستان درسال 1368 به بهره برداری رسیده و دارای امتیازات و امکانات زیر  می باشد. 

گفتنی است بیمارستان شهید محلاتی تبریز از جمله بیمارستان‌های عمومی (جنرال) مجهز درتبریز است که با دارای درجه ارزشیابی نشان درجه یک عالی کشور و دارای رتبه برتر حاكمیت بالینی كشوری در دو سال متوالی و درجه یك عالی اعتبار بخشی می باشد.

  •  تعداد بخش های تخصصی و فوق تخصصی: 27
  • تعداد تخت بر اساس طرح ساماندهی: 154 تخت
  • تخت فعال: 256 تخت
  • بخش اتاق عمل جنرال: 7 باب
  • بخش اتاق عمل جراحی قلب: 2 باب
  • بخش :ccu تخت 100
  • بخش icu ریه: 7 تخت
  • بخش icu چهارده معصوم : 14تخت
  • بخش همو دیالیز: 20 تخت
  • بخش اورژانس: 24 تخت
    که اکثر این آیتم ها درحال حاضر ارتقا یافته و یا در حال توسعه است.

نظر شما