شناسهٔ خبر: 67268458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشان درجه یک عالی برای بیمارستان شهید محلاتی تبریز

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه از اخذ نشان درجه یک عالی کشور توسط این مرکز درمانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

نشان درجه یک عالی برای بیمارستان شهید محلاتی تبریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا هادی امروز در نشست خبری افزود: این نشان پس از بررسی و ارزیابی‌های کشوری تحت عنوان اعتبار بخشی در ۲ سال از مجموع یک هزار و ۳۵ مرکز درمانی کشور به هشت مرکز اعطا می‌شود که بیمارستان شهید محلاتی تبریز یکی از آن مراکز است که توانست با نمرات عالی معیار‌ها و شاخص‌های مربوطه را کسب کند. به گفته وی در بین هشت بیمارستان دارای درجه یک عالی ۲ بیمارستان متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز و تهران است و همچنین آذربایجان شرقی در این فهرست دارای ۲ مرکز درمانی دارای نشان درجه یک عالی است که نشان دهنده کیفیت بالای خدمات درمانی در آذربایجان شرقی و همچنین مجموعه‌های بیمارستانی زیر پوشش سپاه است.

هادی طبقه بندی بیمارستان‌های ایران توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را شامل درجه سه، ۲، یک، درجه یک برتر و درجه یک عالی اعلام و اظهار کرد: در ارزیابی‌های این وزارتخانه حدود سه هزار شاخص از فنی‌ترین و علمی‌ترین مباحث گرفته تا نقاط ریزی همچون کیفیت و نوع تخت‌های بیمارستانی و خدمات به بیمار را شامل می‌شود. وی با اشاره به اینکه شهر‌های تهران با ۲ مورد، اصفهان، شیراز، مشهد و ارومیه در فهرست قرار دارند، جای گرفتن تبریز با ۲ بیمارستان در این رتبه بندی را افتخاری بزرگ و مهم برای جامعه پزشکی و نظام سلامت آذربایجان شری برشمرد.

هادی بیمارستان شهید محلاتی تبریز را تنها مرکز درمانی منطقه شمال غرب کشور با بسته کامل خدمات بهداشتی و درمانی اعلام و اضافه کرد: این مرکز دارای بزرگترین بخش زنان و مامایی در شمال غرب کشور، تنها مرکز دارای دستگاه سونوگرافی سه بعدی است و بخش دیالیز آن با تعداد ۲۰ تخت فعال به صورت سه نوبته و به طور رایگان برای بیماران ارائه خدمات می‌کند. رئیس بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پارسال بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و دستگاه‌های مختلف در بیمارستان شهید محلاتی هزینه شده است یادآور شد: تعرفه‌های این مرکز درمانی تحت عنوان مراکز عمومی غیردولتی محاسبه می‌شود که از بیمارستان‌های دولتی مقداری بالاتر و از بیمارستان‌های بخش خصوصی بسیار پایین‌تر است.

هادی مجموع تخت‌های فعال بیمارستان شهید محلاتی تبریز را ۲۵۶ تخت اعلام کرد و گفت: به طور متوسط و در طول سال ۸۲ درصد آنها اشغال است و این مرکز درمانی با تمام شرکت‌های بیمه‌ای قرارداد داشته و با ۳۸ مجموعه بیمه‌ای تکمیلی نیز همکاری دارد. وی استقرار و استمرار کیفیت خدمات رسانی به مردم را هدف اصلی و مهم مجموعه بیمارستان شهید محلاتی اعلام کرد و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و توجه به مطالبات بیماران جزو دستورکار‌های این مرکز است و رضایت مندی ۹۰ درصدی مراجعه کننده‌ها و رضایت ۸۶ درصدی مجموعه کادر بیمارستان نشان دهنده کیفیت بخشی به خدمات است.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز مجموع کارکنان این مجموعه را یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: سالانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی و همچنین استان‌های همجوار مثل آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه و کردستان از خدمات این بیمارستان بهره‌مند می شوند و به طور متوسط سالانه یک میلیون خدمت بهداشتی و درمانی در این مرکز برای مردم  ارائه می‌شود. وی مراجعه روزانه ۲ هزار ۵۰۰ نفر به درمانگاه، ۷۰ نفر به اورژانس و انجام ماهانه ۲ هزار اعمال جراحی را از جمله خدمات بیمارستان شهید محلاتی تبریز بیان کرد و افزود: این مرکز درمانی هیچ گونه مشکلی در خصوص جذب پزشکان متخصص ندارد و تنها مرکزی در شمال غرب ایران هست که خدمات مددکاری نیز برای افراد بی بضاعت ارایه می‌دهد.

به گفته علیرضا هادی بیمارستان شهید محلاتی تبریز جزو معدود مراکز درمانی کشور دوستدار کودک، مادر و بیمارستان بدون دخانیات است.

 

نظر شما