شناسهٔ خبر: 67289210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار آذربایجان غربی:

۲۳۷۵ شعبه اخذ رای در آذربایجان غربی مستقر می شود

ارومیه- معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در این دوره از انتخابات دوهزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی عصر پنجشنبه در همایش رسانه و انتخابات با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای انتخابات در استان مهیا است، افزود: انتخابات نیز بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مبنی بر چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت، رفاقت و مشارکت خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین به تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

رسانه‌ها برای مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرینی کنند

ابراهیمی گفت: وظیفه خطیری برعهده رسانه هاست آنها می‌توانند ورود خوبی به حوزه انتخابات داشته باشند و در شرایطی که دشمن اقدام به ایجاد یاس و نا امیدی می‌کند و در تلاش است تا همه چیز را وارونه نشان دهد نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها کلیدی است گفت: امروز دشمن در فضای مجازی و حقیقی اقدام به سمپاشی می‌کند و می‌خواهد بگوید در انتخابات شرکت نکنید و اگر شرکت کردید باز وضعیت چنین است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته توسط دولت آیت الله رئیسی و اینکه در طول مدت خدمتگزاری و در عرصه دیپلماسی چه کارهایی صورت گرفته باید بیان شود.

ابراهیمی ادامه داد: انتشار اخبار امید آفرین را به مردم منتقل کنید زیرا در آن سوی دیگر دشمن با اخبار منفی و نا امید کننده به دنبال این است که انتخابات کمرنگ شود.

اتخاذ تدابیر لازم برای استقرار صندوق‌های رأی در مناطق عشایر نشین آذربایجان غربی

وی بیان کرد: تدابیری اتخاذ شده تا تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به مناطق عشایر نشین اعزام شود و علاوه بر این با توجه به تقارن انتخابات با فصل کار برنامه ریزی شده تا ماندگاری صندوق‌های رأی در مناطق روستایی بیشتر باشد.

ابراهیمی به افزایش پوشش اینترنتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش از انتخابات الکترونیکی خواهد بود این مهم در دستور کار قرار گرفته است چنانکه در انتخابات قبلی بیش از ۹۹ درصد شعب به صورت آنلاین از پوشش اینترنتی برخوردار بودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اظهارکرد: در انتخابات مجلس برای رأی دادن پنج سند می‌توانست ارائه شود اما در این دوره تنها ۲ سند "اصل کارت ملی و شناسنامه"برای احراز هویت و رأی دادن لازم است و همچنین شناسنامه‌ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

وی با بیان اینکه احراز هویت نیز توسط دستگاه‌های الکترونیکی صورت خواهد گرفت افزود: سن رأی دهندگان نیز ۱۸ سال در این دوره مشخص شده است.

آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان‌های کشور است

ابراهیمی با اشاره به مرزی بودن استان اظهارکرد: این استان با وجود داشتن مرز با سه کشور امروز از امنیت پایدار برخوردار است و می‌توان گفت آذربایجان غربی از امن ترین استان‌های کشور است و همانطور که در انتخابات قبلی هیچ اتفاقی نیفتاد این بار نیز در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات رسالت ماست و انتخاب کننده مردم هستند.

وی افزود: امروز دشمن در تلاش است مشارکت در انتخابات حداقل باشد آنها دنبال تحریم انتخابات بوده و دوست ندارند مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند بنابراین مشارکت، اصلی ترین مساله و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

نظر شما