شناسهٔ خبر: 67268308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

دهمین کنگره شعر «از توس تا نیشابور» برگزیدگان خود را شناخت

مشهد- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دهمین کنگره شعر «از توس تا نیشابور» با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه حسینی اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ شاعر در استان شناسایی شده است که به سبک و سیاق عطار و فردوسی شعر می‌سرایند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: شرکت در همایش شعر استانی توس تا نیشابور محدودیت سنی یا قالب شعری برای سرایش شعر ندارد، در این همایش نفرات اول تا سوم هر بخش شعرخوانی دارند.

وی خاطرنشان کرد: دهمین دوره از همایش استانی شعر توس تا نیشابور در سه بخش شعر آزاد، شعر حماسی و شعر سلسله الذهب برگزار شد.

حسینی بیان کرد: در ابتدا تصمیم بر آن شد، سه نفر از بخش آزاد به عنوان افراد برگزیده و پنج نفر نیز به عنوان افراد شایسته تقدیر معرفی شوند و نیز یک برگزیده به بخش‌های حماسی و سلسله الذهب به عنوان بخش‌های ویژه اختصاص پیدا کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: به واسطه استقبال بالایی که توسط شاعران از بخش‌های حماسی و سلسله الذهب شده بود، هیأت داوران همایش تصمیم گرفت که سه برگزیده اول تا سوم را در بخش‌های حماسی و سلسله الذهب نیز معرفی کند.

وی اظهار کرد: علی مقدم، الهه بیات مختاری، فرامرز اکبری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در بخش آزاد به دست آوردند و شایستگان تقدیر این بخش مسعود یوسف پور، زهرا حسین زاده، سحر قاضی زاده، رؤیا خادمی و امیر ناصحی بودند. حامد باغیشنی، رضا رحیمی عنبران و جواد بنی اسدی در بخش شعر سلسله الذهب این همایش و در بخش قهرمانان ملی یا حماسی ملیحه آخوندی، فاطمه زاهد مقدم و معصومه عباسی پرگویی رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

نظر شما