شناسهٔ خبر: 67256788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل ازبرگزیدگان دهمین همایش شعرتوس تا نیشابور در مشهد

برگزیدگان دهمین همایش شعرتوس تا نیشابور در مشهد تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

تجلیل ازبرگزیدگان دهمین همایش شعرتوس تا نیشابور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  در حاشیه این همایش گفت: دهمین دوره از همایش استانی شعر توس تا نیشابور در سه بخش شعر آزاد، شعر حماسی و شعر سلسله الذهب برگزار شد.

فاطمه حسینی افزود:در ابتدا مقرر شد سه نفر از بخش آزاد به عنوان افراد برگزیده و پنج نفر نیز به عنوان افراد شایسته تقدیر در همایش معرفی شوند و بخش‌های حماسی و سلسله الذهب به عنوان بخش‌های ویژه این همایش یک برگزیده داشته باشد.

او گفت: به واسطه استقبال مناسبی که توسط شاعران از بخش‌های حماسی و سلسله الذهب شده بود، هیات داوران همایش توس تا نیشابور تصمیم گرفت که سه برگزیده اول تا سوم را در بخش‌های حماسی و سلسله الذهب نیز معرفی کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ شاعر در استان شناسایی شده است که به سبک و سیاق عطار و فردوسی شعر می‌سرایند، گفت: شرکت در همایش شعر استانی توس تا نیشابور محدودیت سنی یا قالب شعری برای سرایش شعر ندارد، در این همایش نفرات اول تا سوم هر بخش شعرخوانی دارند.

به گفته وی، در بخش شعر آزاد این همایش علی مقدم، الهه بیات مختاری، فرامرز اکبری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند و شایستگان تقدیر این بخش مسعود یوسف پور، زهرا حسین زاده، سحر قاضی زاده، رویا خادمی و امیر ناصحی بودند.

حسینی افزود:در بخش شعر سلسله الذهب این همایش هم حامد باغیشنی، رضا رحیمی عنبران و جواد بنی اسدی و در بخش قهرمانان ملی یا حماسی ملیحه آخوندی، فاطمه زاهد مقدم و معصومه عباسی پرگویی رتبه‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

نظر شما