شناسهٔ خبر: 67268307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی توزیع وزارت نیرو:

لزوم مدیریت مصرف برق در ویلاها/ برق ۲۰۰ اداره بدمصرف قطع شد

نوشهر- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: لوازم اندازه گیری هوشمند برای مدیریت بهینه مصرف برق در خانه های ویلایی و مسافری لازم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیحی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات گذر از پیک تابستان ١۴٠٣ و ارزیابی فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به حضور مسافران و خانه دومی‌ها و الگوی مصرف این مشترکین در منطقه غرب مازندران اشاره کرد و گفت: نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند برای این مشترکان جهت اجرای مطلوب‌تر برنامه‌های مدیریت بهینه مصرف برق و کنترل میزان مصرف با الویت اجرا شود.

وی افزود: شهرک‌های مسکونی گسترده‌ای در این منطقه وجود دارد که باید در راستای افزایش تاب آوری شبکه، پدافند غیرعامل و تأمین بار اضطراری با سرمایه گذاری مالکین شهرک‌ها نسبت به تأمین برق با استفاده مولدهای خود تأمین در زمان‌های مورد نیاز اقدام نمایند.

این مقام مسئول به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر کاهش ٣٠ درصدی مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ساعت اداری و کاهش ۶٠ درصدی آن در ساعات غیر اداری و ابلاغ ساعت کاری اشاره کرد و گفت: زمانی مشترکین عادی مدیریت مصرف را بهتر می‌پذیرند که ابتدا خود سازمان‌ها و نهادهای دولتی نسبت به رعایت اصول مدیریت مصرف اقدام نمایند و این امر تأثیر اجتماعی به سزایی در جامعه خواهد داشت.

ذبیحی ادامه داد: مجموعه‌های تجاری و گردشگری نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های تجاری می‌توانند تأثیر به سزایی در کاهش پیک بار داشته باشند و با آموزش روش‌های صحیح مدیریت مصرف می‌توانند نقش مؤثری در مدیریت مصرف برق ایفا کنند.

برق ۲۰۰ اداره بدمصرف قطع شد

مصطفی بابایی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ٨۵ درصد از مشترکین این شرکت را خانگی دانست و گفت: در فصل تابستان سهم مصرف وسایل سرمایشی در کشور حدود ۴۰ درصد است، در حالی که این میزان در غرب مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و شرجی بودن به مراتب از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

وی ادامه داد: میزان مصرف ادارات و دستگاه‌های اجرایی به صورت لحظه‌ای و از راه دور توسط کنتورهای هوشمند رصد و پایش می‌گردد و در صورت عدم رعایت مصوبات ابلاغی بدون اغماض با ادارات غیرهمکار، برخورد خواهد شد، به طوری که طی ١٠ روز گذشته بیش از ٢٠٠ اداره و دستگاه عمومی و بانک بدمصرف قطع شدند.

نظر شما