شناسهٔ خبر: 67271788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از مولدهای خودتامین برق در شهرک های غرب مازنداران ضروری است

نوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به وجود شهرک های مسکونی گسترده در غرب مازندران گفت: به منظور افزایش سطح تاب آوری شبکه، پدافند غیرعامل و تامین بار اضطرار بهره گیری از مولدهای خود تامین برق با سرمایه گذاری مشترکان این شهرک ها بسیار ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق غرب مازندران، ابوالحسن ذبیحی در نشست بررسی اقدامات گذر از پیک تابستان در نوشهر افزود: نکته مهم در این خصوص این است که تمایل مسافران و حضورخوش نشینان به ویژه خانه دومی ها در این خطه از مازندران به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز بیش از سایر نقاط کشور است، بنابراین میزان مصرف برق گاهی اوقات از میانگین کشوری فراتر رفته و بنابراین باید برای کنترل مصرف برق از سوی مسوولان مرتبط تدابیری اندیشیده شود.

برابر آمار بیش از ۳۰۰ شهرک مسکونی متعلق به خوش نشینان در مازندران به ویژه خطه غربی این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این ارتباط یکی از راهکارهای اساسی با هدف اجرای مطلوب تر برنامه های مدیریت بهینه و کنترل میزان مصرف برق، نصب لوازم اندازه گیری هوشمند است که این موضوع بسیار مهم باید در اولویت کاری قرار گیرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه به مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری اشاره کرد و گف : زمانی مشترکان عادی در مدیریت مصرف برق برای گذر از اوج گرمای تابستان همراهی می کنند که سازمان ها، نهادها، ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی در این حوزه پیشگام باشند چرا که این اتفاق تاثیر اجتماعی بسزایی خواهد داشت.

ذبیحی همچنین برلزوم آموزش صحیح مشترکان مراکز و تاسیسات گردشگری و تجاری از جمله هتل ها، متل ها، مراکز پذیرایی و فروشگاه های تجاری برای گذر از گرمای تابستان امسال تاکید کرد.

استفاده از مولدهای خودتامین برق در شهرک های غرب مازنداران ضروری است

قطع برق حدود ۲۰۰ مشترک اداری بد مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران هم با اظهار آنکه حدود ۸۵ درصد مشترکان این شرکت، مشترکان خانگی هستند، گفت: سهم مصرف وسایل سرمایشی در تابستان در این شهرستان های گردشگرپذیر از میانگین کشوری به علت شرایط شرجی بودن آب و هوایی فراتر رفته است.

مصطفی بابایی افزود: از ۱۵ خرداد ماه امسال براساس مصوبه هیات دولت به منظور مدیریت در مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی، میزان مصرف آن ها از راه دور توسط کنتورهای هوشمند پایش می شود.

وی افزود: از آن زمان تاکنون برق بیش از ۲۰۰ مشترک اداری، دستگاه عمومی و بانک ها به علت رعایت نکردن این مصوبه و بدمصرفی قطع شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به بیش از ۷۰۰ هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگرپذیر در غرب مازندران است، خدمات ارائه می دهد.
در استان مازندران ۲ شرکت توزیع نیروی برق یکی در ساری و دیگری در نوشهر فعالیت دارد.

بررسی های کارشناسی نشان داده سهم ۵۱ درصدی خوش‌نشینان از مجموع اشتراک‌های برق خانگی غرب مازندران و پرمصرف بودن آن‌ها هنگام حضور موقت در سکونتگاه‌هایشان به همراه نبود واحدهای صنعتی در این منطقه برای در نظر گرفتن سهم خاموشی هنگام پیک مصرف، سبب شده بومیان این منطقه بیشتر با چالش‌های ناشی از قطعی برق مواجه شوند.

فشار بر زیرساخت‌های خدماتی در مازندران یکی از چالش‌های اساسی ناشی از حضور مدیریت نشده گردشگران و بویژه خوش‌نشینان است، مساله‌ای که سال‌هاست در این استان مطرح می‌شود و مسوولان مازندران نیز بر پایه آن و با این توجیه که مازندران با زیرساخت‌های استانی در حال ارائه خدمات ملی است خواستار افزایش سهم استان از اعتبارات ملی هستند. مصداق برجسته این موضوع نیز سهم بالای خوش‌نشینان غرب مازندران از تعداد اشتراک‌های برق خانگی در این منطقه است.

نظر شما