شناسهٔ خبر: 67290788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بسیج تمامی امکانات بارگاه منور رضوی برای تسهیل زیارت

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با اعیاد بزرگ قربان و غدیر که دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است، حرم مطهر رضوی خدمات و تسهیلاتی را برای زیارتی آسان و دلچسب ویژه زائران این بارگاه منور، تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

محمد شبان با اعلام این خبر، به جزئیات این خدمات اشاره و گفت: اجرای سایبان در صحن پیامبر اعظم(ص) از باب الرضا(ع) تا رواق امام خمینی(ره) و همچنین باب‌الجواد(ع) تا بست شیخ بهایی، هرکدام به طول 200 متر و عرض 8 متر، از جمله خدمات این معاونت در حوزه تسهیل زیارت است.

وی به سایر خدمات در حوزه تسهیلات زیارت اشاره کرد وگفت: افزایش دفاتر امانات از 12به 15 دفتر فعال، افزایش درگاه‌های دریافت وسایل از 45 به 57 درگاه، افزایش تعداد قفسه‌های فعال از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار قفسه فعال و  افزایش قفسه برای نگهداری و طبقه‌بندی اشیاء پیدا شده از 3 به 6 قفسه و... را از جمله این خدمات برشمرد.

شبان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده در این ایام، حدود 4 هزار بسته متبرک در دفاتر امانات و اشیاء پیدا شده حرم مطهر رضوی، بین زائران توزیع شود.

وی، نظافت و شست وشوی ویژه حوض و آبنماها، سقاخانه و طاق نماها و همچنین آماده‌سازی جهت گل‌آرایی حرم مطهر رضوی را از دیگر خدماتی ذکر کرد که به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در این ایام ویژه، برای  زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) در حال انجام است.

نظر شما