شناسهٔ خبر: 67264852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه روستای اردبیل به زنجیره دهکده‌های جهانی می‌پیوندد

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تهیه پرونده سه روستای هدف گردشگری با هدف ثبت در زنجیره دهکده‌های جهانی گردشگری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا یحیی نجارقابل روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: پرونده سه روستای واجد شرایط استان اردبیل با هدف ثبت در زنجیره دهکده‌های جهانی گردشگری تهیه و به معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجیره دهکده‌های جهانی گردشگری زیر نظر سازمان جهانی یونسکو انتخاب و معرفی می‌شود، اضافه کرد: ۲ روستای برندق و کزج از شهرستان خلخال و روستای موئیل از شهرستان مشگین‌شهر با توجه به ظرفیت‌های موجود در این روستاها برای قرار گرفتن در لیست نهایی روستاهای ایران در سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: روستاهای متعددی در استان اردبیل قابلیت طرح در سطح جهانی را دارند اما با توجه به محدودیت در انتخاب سه روستا و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد روستاهای منتخب مانند مطرح بودن به عنوان قطب گردشگری، بافت روستایی و تولید محصولات بومی و کشاورزی این سه روستا از استان اردبیل انتخاب شده‌اند.

سه روستای اردبیل به زنجیره دهکده‌های جهانی می‌پیونددنجارقابل ادامه داد: طرح روستاهای هدف گردشگری در سطح ملی و جهانی موجب رونق گردشگری استان و توسعه محلی می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی در راستای توسعه زیرساخت‌های این روستاها همکاری لازم را داشته باشند.

بر اساس آمارهای موجود استان یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفری اردبیل دارای هزار و ۵۵۵ روستای دارای سکنه است که در این روستاها ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر زندگی می‌کنند.

تاکنون ۱۲ روستا در استان اردبیل به عنوان روستای دارای بافت باارزش تاریخی و هدف گردشگری تعیین و انتخاب شده است.

نظر شما