شناسهٔ خبر: 67282215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار مرکز خرید گندم در میاندوآب تجهیز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: چهار مرکز خرید گندم در این شهرستان برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تجهیز و آماده شد.

صاحب‌خبر -

رضا مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراکز شامل مرکز خرید سیمینه در روستای گوگ تپه، مرکز خرید روستای حاج حسن دهستان مکریان شمالی، مرکز خرید آرد طراوت و سیلوی بادبند که همزمان با آغاز برداشت گندم، کار خرید محصول کشاورزان را شروع می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه بارش های مناسب بهاره و بازدیدهای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان، مزارع گندم این شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمده ترین محصول زراعی شهرستان است، ادامه داد: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

مقدم افزود: در راستای کنترل عوامل خسارت زا و تولید محصول سالم، امسال در ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علف های هرز و در هشت هزار و ۷۹۶ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبارزه انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما