شناسهٔ خبر: 67326833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار پاوه: ۷۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات و فرماندار شهرستان پاوه اعلام کرد که ۷۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در شهرستان پاوه پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا حیدری» روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، مسوولان کمیته‌های مختلف و سایر دست‌اندرکاران، از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد و افزود: با دستور وزیر کشور مبنی بر شروع انتخابات با تشکیل کمیته‌های ۹ گانه، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

وی توضیح داد که فرایندهای برگزاری انتخابات در شهرستان مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌گیرد و تلاش خواهیم کرد با هماهنگی همه عوامل و دست‌اندرکاران تا قبل از رسیدن هشتم تیر، روز اخذ رای، نقائص را کاملا رفع و آماده برگزاری انتخابات شویم.

فرماندار پاوه همچنین گفت: کمیته آموزش از سوی کارشناسان مختلف فرمانداری و معاونت سیاسی با برگزاری دوره‌های مختلف برای نمایندگان فرماندار و نمایندگان بخشدار، اعضای شعب اخذ رای، کاربران فناوری شعب، آموزش‌های لازم را دنبال کرده‌اند و توجیهات لازم صورت پذیرفته است.

حیدری ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخاباتی «سالم و امن»، افزود: وظیفه ما به عنوان مجریان و ناظران انتخابات شهرستان این دوره این است که همچون انتخابات اسفند ماه برگزاری انتخاباتی «سالم با صیانت از آرای مردم» را در دستور کار داشته باشیم.

فرماندار پاوه افزود: محل شعبات اخذ رای همان شعبات دوره پیشین انتخابات اسفندماه است و لازم است هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان با حضور در محل شعبات اخذ رای، امکانات شعب را از هر نظر با متولیان محل شعبات بررسی و اطمینان خاطر در این خصوص کسب نمایند.

وی تأکید کرد: امانت‌داری و سلامت انتخابات با پرهیز از هرگونه جانبداری از نامزدهای ریاست جمهوری از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت وظیفه ما به عنوان مجریان و ناظران انتخابات شهرستان است. توجه ویژه به حق الناس بودن آرا و صیانت از آراء مردم و ایجاد سازوکار مناسب برگزاری انتخابات از جمله تاکیدات مسوولان است. ما معتقدیم این رویه‌ها مثل انتخابات گذشته و سایر ادوار با «امانت‌داری و قانون‌مندی» در سر لوحه کار انتخابات شهرستان قرار دارد.

در این جلسه «نوید صحرایی»، دادستان پاوه، با بیان مواردی از ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری بر هماهنگی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی در پیشگیری و برخورد قاطع با جرائم انتخاباتی و اجتماعی مخل نظم و امنیت در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

شهرستان پاوه با حدود 65 هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

نظر شما