شناسهٔ خبر: 67326834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شاهرود با کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب شهری روبه‌روست

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب یکی از دغدغه‌های جدی شهر شاهرود است و این شهر با کمبود جدی آب شرب روبروست.

صاحب‌خبر -

احمد عجم در جلسه با فضلا و طلاب شاهرودی مقیم قم بر اهمیت پیگیری مطالبات مردمی و برطرف سازی مشکلات کشور و منطقه تاکید کرد و با بیان این که مسئولان در باید تمام همتشان را به کار گرفته و هیچگاه دغدغه انتخاب مجدد برای مسئولیت نداشته باشند، گفت: خدمت در مجلس شورای اسلامی همچون سایر میدان ها، نیازمند همت جهادگونه است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گسست فرهنگی را دغدغه نیرو‌های انقلاب دانست و با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در این میدان بر اهمیت بازشناسی ویژگی‌های نسل امروز تاکید کرد و خواستار حضور مستمر طلاب و فضلا در منطقه شد.

عجم با اشاره به محدودیت منابع و درآمد‌ها و با بیان این که طرح‌هایی که می‌تواند به اشتغال و توسعه اقتصادی کمک کند، باید در اولویت قرار گیرد، افزود: در فعال سازی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی باید به سرمایه‌های داخلی منطقه تکیه کنیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه اراده جدی استانی و منطقه‌ای در بکارگیری ظرفیت‌های ملی وجود ندارد، بیان کرد: تبدیل واگرایی به همگرایی ملی و منطقه‌ای امری بسیار مهم و جدی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی موضوع آب شرب را یکی از دغدغه‌های جدی شهر شاهرود برشمرد و با بیان این که شاهرود با کمبود جدی آب شرب روبه‌روست، عنوان کرد: علیرغم مصوبات ارزشمندی که در حوزه آب وجود دارد، همچنان با اطاله رسیدگی توسط مسئولان مواجهیم؛ متاسفانه از ۱۲ روستای یکی از مناطق شاهرود، ۱۱ روستا فاقد آب شرب سالم هستند.

عجم با بیان این که ترک فعل مسئولان، مشکلات جدی را پیش روی آب شرب منطقه ایجاد کرده است، گفت: شهر شاهرود را می‌توان از شهر‌های با تنش آبی بالا نامید؛ این شهر با کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب شهری روبروست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت ترسیم قالب کلی نیاز‌ها و سیاست‌هایی الزامی ناظر به شرایط منطقه تاکید و تصریح کرد: علی رغم وجود ظرفیت‌های علمی و دانشی اعم از فعالیت مرکز علم و فناوری شاهرود، جذب شرکت‌های دانش بنیان، بحث اشتغال و نیز بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار مهم بوده و با این که نرخ بیکاری در استان کمتر از ۶ درصد است، نرخ بیکاری در شهرستان آشتیان بالای ۱۰ درصد می‌باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید به سمت جذب سرمایه گذاران بومی و یا حتی خارج از استان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: همواره به دنبال بهره گیری از ظرفیت تمام اساتید، طلاب و دانشجویان بوده، در این میان هیچ نگاه حزبی و جناحی نداریم.

عجم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در بحث اشتغال باید طرح‌هایی نو دراندازیم، به محور توسعه شهرستان در طرح آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: در شهرستان شاهرود کشاورزی به دور از نگاه اقتصادی و صرفا با رویه برآورده سازی هزینه‌های معیشتی دنبال می‌شود.

نظر شما