شناسهٔ خبر: 67285907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز چهار مرکز خرید گندم در میاندوآب

چهار مرکز خرید گندم در شهرستان میاندوآب تجهیز شدند.

صاحب‌خبر -

تجهیز چهار مرکز خرید گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: چهار مرکز خرید گندم در این شهرستان برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تجهیز و آماده شده است.

رضا مقدم افزود: این مراکز شامل مرکز خرید سیمینه در روستای گوگ تپه، مرکز خرید روستای حاج حسن دهستان مکریان شمالی و مرکز خرید آرد طراوت و سیلوی بادبند چهاربرج که همزمان با آغاز برداشت گندم، کار خرید محصول کشاورزان را آغاز می کنند.

مقدم اظهارکرد: با توجه بارشهای مناسب بهاره و بازدیدهای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان، مزارع گندم این شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی، با بیان اینکه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمده ترین محصول زراعی شهرستان است، گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافت که پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب اضافه کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت زا و تولید محصول سالم، امسال در ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علف‌های هرز و در هشت هزار و ۷۹۶ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبارزه انجام گرفته است.

نظر شما