شناسهٔ خبر: 67317207 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به بخش کشاورزی میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: در راستای ارتقای مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی امسال ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شماره ۱۲ خط مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

اختصاص ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به بخش کشاورزی میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رضا مقدم گفت: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل بخش کشاورزی شهرستان سال گذشته هم حدود ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت شد.

مقدم اظهار کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات خط ۱۱ مکانیزاسیون، به منظور خرید تعداد دو دستگاه کمباین، سه دستگاه تراکتور، یک دستگاه پهپاد و ۴۳ دستگاه ادوات کشاورزی در این شهرستان پرداخت شده است.

وی، با اشاره به پرداخت تسهیلات در بخش‌های دیگر کشاورزی و دامداری این شهرستان افزود: سال گذشته از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح‌های گوساله پرواری، پرورش گاوشیری، پرورش ماهی و تولید مکمل غذایی پرداخت شد.

مقدم با اشاره به اینکه ۲۰۸ میلیارد ریال نیز برای احداث یک واحد گلخانه، خرید دام برای دو واحد پرورش گاوشیری و یک واحد گوساله‌پرواری درحال پرداخت است، گفت: برای ۱۹ طرح مشاغل خانگی نیز ۱۱ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب، با بیان اینکه ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در شهرستان میاندوآب فعالیت دارند، افزود: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان در میاندوآب تولید می‌شود.

نظر شما