شناسهٔ خبر: 67340200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هوای نوار شمالی گرم‌تر نمی‌شود | آخر هفته دریای خزر متلاطم است

امروز دوشنبه (۴ تیر) در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، ارتفاعات خوزستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمان امکان رشد ابرهای همرفتی به صورت محلی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «علاوه بر مناطقی که گفته شد در مناطقی از شمال غرب، نقاطی از استان‌های ساحلی خزر، نقاطی از شمال و غرب اصفهان، مرکزی، قم، کرمانشاه، همدان نیز رگبار را انتظار داریم.»
امین حسین نقشینه افزود: «تا آخر هفته در نوار شمالی کشور افزایش ابر توام با بارش، رعد و برق و وزش باد را انتظار داریم. در این مناطق انتظار افزایش دما نداریم.»
به گفته نقشینه، سه‌شنبه (۵ تیر) در شمال غرب، نقاطی از شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز هم امکان رخداد شرایط رگبار و رعد و برق وجود دارد. چهارشنبه (۶ تیر) و پنجشنبه (۷تیر) برای شمال غرب، نقاطی از شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز نیز رگبار و رعد وبرق مورد انتظار است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، کاهش نسبی دما، بارش در سواحل به ویژه گیلان و غرب مازندران تقویت می‌شود. در ۵ روز آینده در برخی نقاط مستعد، انتظار ریزش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود.»
در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، باد شدید و گرد و خاک و در ۳ روز آینده همین شرایط برای شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های دامنه های جنوبی البرز مرکزی مورد انتظار است.
چهارشنبه (۶ تیر) و پنجشنبه (۷تیر) دریای خزر مواج و متلاطم است.
آسمان تهران هم نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود که احتمال رگبار همراه با رعد وبرق در ساعات شب وجود دارد.
نوسانات دمایی بین ۳۵ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.
برخی از شهرهای واقع در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر دمای ۵۰ را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
امروز کدام استان‌ ها هشدار نارنجی گرفتند؟ | آغاز تابستان با رگبار در شمال و غرب

نظر شما