شناسهٔ خبر: 67321704 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دمای هوای ۳ استان کشور کاهش می‌یابد / بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در مناطق مستعد و کاهش دمای سه استان کشور طی روز پنجشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از نوار شمالی کشور، در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار، رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه با گذر موج تراز میانی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان، ابرناکی و رگبار باران رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز در مازندران، شرق تهران و قزوین، بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و چهارشنبه به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می‌شود و در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی گفت: پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر، ابرناکی، رگبار، رعد و برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با افزایش رطوبت و شرجی، در بعدازظهر گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که طی پنج روز آینده بیشینه دمای این مرکز استان به ۴۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدوبرق با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای این مرکز استان بین ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما