شناسهٔ خبر: 67303254 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در 13 استان کشور

صاحب‌خبر -
رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در 13 استان کشور
خبرگزاری آریا - کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در 13 استان کشور نسبت به مخاطرات سیلاب در 8 استان پربارش هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز را که با صدور هشدار هواشناسی همراه است مربوط به آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و سمنان دانست.
رفیعی توضیح داد: یکشنبه علاوه بر مناطق اعلام شده، استان‌های کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده دارند که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد است. دوشنبه نیز در شمال‌غرب و استان‌های واقع در البرز مرکزی و غربی و سواحل خزر، بارش‌ها تداوم دارد.
وی گفت: در 2 روز آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های ساحلی خزر، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از غرب و مرکز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید است که در بعضی ساعت‌ها سبب وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده آب‌های دریای عمان و امروز و فردا دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.
به گفته وی، تهران در ساعات بعدازظهر، بارش و افزایش ابر و وزش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به 36 درجه می‌رسد و کمینه دما 25 درجه بالای صفر ثبت شد. همچنین، خنک‌ترین مرکز استان، اردبیل با دمای 11 درجه بالای صفر و گرمترین مرکز استان، اهواز با دمای 50 درجه بالای صفر ثبت شد.

نظر شما