شناسهٔ خبر: 67282247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/مطالبه‌گری از رئیس‌جمهور آینده/

خواستار نگاه بازتر به ورزش بانوان و باور به قدرت و توانایی آن‌ها هستیم

نرگس سلطانی

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: بانوان ما مسابقات تدارکاتی برون مرزی نداشته و فقط اعزام‌هایی در تورنمت‌های اصلی دارند، در حالی که بانوان برای پیشرفت نیاز به بیشتر دیده‌ شدن و برگزاری مسابقات برون مرزی دارند.

صاحب‌خبر -

لیلا بریانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مطالبه جامعه ورزش قهرمانی به ویژه بانوان از دولت چهاردهم، اظهار کرد: بانوان ما مسابقات تدارکاتی برون مرزی نداشته و فقط اعزام‌هایی در تورنمت‌های اصلی دارند. در حالی که بانوان برای پیشرفت کردن نیاز به بیشتر دیده‌ شدن و برپایی مسابقات برون مرزی بیشتری دارند. تیم ما اگر بتواند در دنیا با تیم‌های قدرتمند والیبال نشسته تعامل داشته و مسابقات تدارکاتی برون مرزی و درون مرزی برگزار شود، این‌گونه تیم‌های قدرتمند با بازیکنان ما کار می‌کنند و مطمئن هستم که این چند سالی که ایران به‌عنوان قدرت دوم آسیا از المپیک عقب مانده‌ایم، حتما بهتر شود.

او افزود: در دوره‌های قبل حدود ۵۰ درصد بازیکنان جوان روی نیکمت تیم ملی بودند، اما الان جزو ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند.

بریانیان با بیان اینکه سطح بازی‌ها خوب بود، ادامه داد: کشور ایران در منطقه آسیا رتبه دوم بعد از کشور چین است و از نظر سطح کیفی بازی‌ها، فاصله بسیاری با تیم‌های دیگر دارد. ما برای رسیدن به جایگاه چین باید بتوانیم یک بازی پایاپای داشته و همچنین به طور دائم اردوهای بسیار با برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه بعد از مسابقات تیم کاملا رها شد و الان نمی‌دانم در چه شرایط جسمی و تمرینی هستند، افزود: همانطور که می‌دانیم تیم والیبال نشسته در حوزه معلولین به خاطر تعداد کم نیرو مانند دیگر رشته‌ها نیست که در شهرها و استان‌های خود راحت بتوانند تمرین کنند. هر استانی شاید تیمی نداشته باشد، اما حداقل یک بازیکن دارد. بانوان والیبال نشسته تمرینات مفیدی ندارند، مگر در حد یک بدنسازی! باید بگویم با این روند پیش‌رو آینده خوبی را برای تیم ملی بانوان والیبال نشسته نمی‌بینم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان درباره اینکه امسال در مسابقات پارالمپیک توانستیم مقام دوم را کسب کنیم، توضیح داد: بازیکنان خوب کار کردند و حتی توانستیم از نیروهای ذخیره خود استفاده کنیم، فرصت دادیم که همه آن‌ها خودشان را محک بزنند و برای تیم‌های دیگر ثابت کنند که بعد از چین اقتدار دوم آسیا هستند.

بریانیان با بین اینکه جایگاه ورزش بانوان باید در عمل نیز یک جایگاه مشخص داشته باشد، اظهار کرد: نفوذی که آقایان در ورزش بانوان دارند خود بانوان ندارند. نتیجه‌ای که با حضور مشاور فنی آقا توانستیم کسب کنیم، اگر ایشان هم نبود، شاید ما به همین نتیجه دست‌ پیدا می‌کردیم. همچنین می‌شد فرصتی به یک خانم داده شود تا بتواند در درازمدت کنار تیم باشد و به بدنه ورزش بانوان ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ادامه داد: به نظرم این روش خوشایند نیست. باید میدانی نیز به بانوان داده شود تا بتوانند پتانسیل خودشان را نشان دهند، چه بسا می‌توانند یک نتیجه عالی رقم بزنند.

او از رئیس‌جمهور آینده، نگاه بازتر به ورزش بانوان و باور به قدرت و توانایی آن‌ها را طلب می‌کند، چرا که معتقد است باید بهای بیشتری را نه تنها در حرف، بلکه ۱۰۰ درصد به عمل آید. 

بریانیان در پایان گفت: بانوان واقعا تجربه‌های خوبی را می‌توانند کسب کنند، اما اگر قرار باشد همیشه بدون اردو و مسابقات تدارکاتی خودشان بازی و تمرین کنند هیچ تاثیری در روند بهبود شرایط بازیکنان ما نخواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما