شناسهٔ خبر: 67328024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توقیف ۳ تُن فرآورده‌های گوشتی در کاشان

جلال جلیلی

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: کارشناسان این شبکه از ابتدای سال جاری ۷۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام داده‌اند که با توقیف ۳۰۰۰ کیلو فرآورده‌های گوشتی ۲۵۰۰ کیلو آن نابود شده است.

صاحب‌خبر -

 سیامک رضوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشتار دام و طیور در محل‌های غیرمجاز، تهدید بهداشت جامعه و سلامت شهروندان است که شهروندان می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۵۱۲ به شبکه دامپزشکی کاشان گزارش کنند.

 وی افزود: فعالیت هشت درمانگاه و مرکز خصوصی درمان دام و طیور، دو آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، سه مرکز مایه‌کوبی و شش داروخانه دامپزشکی در خدمت سلامت جامعه است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان، تصریح کرد: قرنطینه و بهداشت کنترل ورود و خروج محصولات دامی در سامانه ثبت می‌شود که بر ظرفیت، مقدار حمل، شیوه حمل و صدور مجوزها نظارت می‌کند.

رضوان گفت: صادرات یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۸۰ تخم‌مرغ خوراکی و شش هزار  قطعه آبزیان زینتی با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی در سال جاری به کشور عراق انجام شده است.

وی تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری ۶۸۶ قلاده سگ واکسینه شده‌اند و ۸۰۰ رأس دام سنگین بر ضد تب برفکی مایه‌کوبی شدند تا از طغیان این بیماری جلوگیری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان تأکید کرد: بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی کاشان تمام واحدهای عرضه گوشت قرمز، سفید، طباخی و رستوران‌ها را در همه‌روزه‌ای سال رصد و مورد بازرسی قرار می‌دهند.

رضوان گفت: حفظ و نگهبانی از جمعیت دامی و ایمنی غذایی جامعه خط قرمز دامپزشکی بوده و با هرگونه تخلف در این حوزه بدون اغماض برخورد می‌کنیم، بنابراین جابجایی هرگونه فرآورده‌های خام دامی یا ضایعات حاصل از تولید آن نیازمند گواهی قرنطینه‌ای دامپزشکی است.

انتهای پیام

نظر شما