شناسهٔ خبر: 67328102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادگار ابراهیم/ پایان سردرگمی ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان از عقد قرارداد اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بن‌بست‌شکنی شهید رئیسی در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در مراسم عقد قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی گلستان (انعقاد قرارداد epcc احداث واحدهای آمونیاک و اوره طرح) اظهار کرد: پس از ۳۱ ماه تلاش دولت سیزدهم و دستور قاطع رئیس جمهور شهید، همراهی و همکاری وزرای کشور، نفت و اقتصاد، توجه ویژه مدیرعامل محترم هلدینگ خلیج فارس، حمایت و همراهی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی، پروژه آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان به‌ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به اقدامات ۳۱ ماهه انجام شده برای حل مشکلات این پروژه، ادامه داد: این پروژه که از سال ۱۳۸۵ با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بلاتکلیف مانده بود، به نقطه نهایی و نتیجه بخش رسیده است.

استاندار گلستان گفت: تاکنون اقدامات متعددی از جمله رفع مسائل حقوقی، مهندسی و اجرایی و مطالبات قراردادی متعدد در دستور کار قرار گرفت که پیگیری‌ بی‌وقفه برای حل این مشکلات انجام شد و در نهایت با ورود هلدینگ خلیج فارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمایه‌گذار جدید با دستور رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، پروژه در فاز جدیدی قرار گرفت.

زنگانه افزود: پس از حل مسائل و دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذار از جمله تأمین و تخفیف خوراک و گاز پتروشیمی، تأمین آب و برق و خوراک مورد نیاز و اجرای بخش مهندسی پروژه، مقدمات لازم برای اجرای پروژه فراهم شد.

وی گفت: پس از قبول عاملیت تسهیلات ۴۸۰ میلیون یورویی پتروشیمی گلستان توسط بانک تجارت از محل صندوق توسعه ملی، تمامی مقدمات لازم فراهم شد و امروز با امضای قرارداد پیمانکاری، پروژه درایستگاه پایانی فاز آغاز عملیات اجرایی قرار گرفت.

یادگار ابراهیم/ پایان سردرگمی ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه شهید جمهور نقش ویژه‌ای در به نتیجه رسیدن پروژه پتروشیمی گلستان داشت اظهار کرد: این پروژه به قله‌ای برای پیشرفت دانش در استان گلستان مبدل خواهد شد.

علی عسگری ادامه داد: این پروژه پیچیدگی فوق‌العاده‌ای داشت اما از همان ابتدا روحیه «نه» گفتن نداشتیم بلکه با بیان شروط به سمت جلو حرکت کردیم و در نهایت کاری که برای پتروشیمی گلستان انجام شد اقدامی ارزشمند بود.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید کار جهادی، شبانه‌روزی انجام دهیم و کشور با کارهای عادی به نتیجه نخواهد رسید.

وی پتروشیمی گلستان را پروژه‌ای مهم و مؤثر در توسعه منطقه دانست و یادآور شد: این پروژه با کمک و حمایت‌های ملی و استانی به نقطه مطلوب رسیده و تمام تلاش و تأکید ما تحقق این پروژه طبق زمانبندی است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه شهید رئیسی شیفته پیشرفت کشور بود، تصریح کرد: پروژه پتروشیمی گلستان را به نام پتروشیمی شهید رئیسی نامگذاری خواهیم کرد.

این پروژه بین شرکت صنایع پتروشیمی گلستان و شرکت مهندسی و توسعه پترؤسازه مبین و همکاران اجرا می‌شود.

نظر شما