شناسهٔ خبر: 67332835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امضای قرارداد اجرای پتروشیمی گلستان

استاندار گلستان با اشاره به امضای قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی استان گفت: این مهم‌ترین یادگار رئیس جمهور شهید در گلستان بوده و بزرگترین سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اینچه برون به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد زنگانه ظهر امروز در گفت‌وگویی خبری درباره آخرین پیگیری‌ها برای اجرای پروژه پتروشیمی استان گلستان اظهار کرد: این پروژه با بیش از ۹۰ هزار سهامدار در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد اما در همه این سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده بود.

استاندار گلستان افزود: بعد از ۳۱ ماه پیگیری و تلاش دولت مردمی سیزدهم و در پی دستور قاطع رئیس جمهور شهید، حمایت‌های رئیس قوه قضائیه و همراهی و همکاری وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و کشور و دیگر مسئولان استانی امروز شاهد رفع موانع این پروژه و امضای قرارداد آن هستیم.

وی با بیان اینکه پتروشیمی گلستان در مسیر مطلوبی قرار گرفته است، گفت: بعد از دستور شهید رئیسی، مسائل و مشکلات حقوقی و اجرایی و همچنین تسویه حساب مطالبات متعددی که در پی بی‌انضباطی‌های مالی صورت گرفته بود را برطرف کردیم.

زنگانه ادامه داد: پیگیری‌های بی‌وقفه سبب شد تا هلدینگ خلیج فارس از بهمن ماه ۱۴۰۱ وارد این پروژه شده و افزایش سرمایه پروژه نیز صورت گرفته است.

وی  گفت: اکنون بخش مهندسی پروژه به اتمام رسیده و وارد بخش فنی پروژه شده‌ایم. برای اینکه این اتفاق رخ دهد و پیمانکار مشخص شود لازم بود تا دغدغه‌های اصلی سرمایه گذار از جمله تأمین و تخفیف خوراک پتروشیمی، تأمین آب، برق و سایر زیرساخت‌ها انجام شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: مصوبه تسهیلات ارزی ۴۸۰ میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی نیز در دستور کار قرار گرفت و بعد از جلسه با هلدینگ خلیج فارس و تأیید مصوبه در وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه  و غیره، امضای قرارداد پیمانکاری را خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شتاب بخشی به این پروژه در بازه زمانی ۳۶ ماهه، طرف قرارداد و پیمانکار گام به گام مسیر پروژه را جلو ببرد. این مهمترین پروژه دولت سیزدهم و بزرگترین سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون خواهد بود.

زنگانه اظهار کرد: پتروشیمی گلستان به پاس خدمات و پیگیری‌های رئیس جمهور شهید به نام مجتمع پتروشیمی شهید رئیسی استان گلستان تغییر نام یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما