شناسهٔ خبر: 67282200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل برق اهواز:

شهروندان در ساعات پیک از وسایل برقی غیرضروری استفاده نکنند

مونا چراغی

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: با توجه به شرایط دمای بالای هوا طی روزهای آتی از شهروندان تقاضا داریم به منظور پایداری هرچه بیشتر شبکه برق، مصارف غیرضروری خود را تا حد امکان از مدار خارج کنند.

صاحب‌خبر -

محمد فراتی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر کاهش مصرف برق در روزهای آتی اظهار کرد: تامین برق مستمر و پایدار اصلی‌ترین هدف مجموعه صنعت برق است که در این راستا از هیچ کوششی کوتاهی نکرده تا با تمام توان این روزهای سخت را بتوانیم پشت سر بگذاریم.

وی افزود: طی روزهای گذشته تاکنون در اثر ورود موج گرمای شدید شاهد افزایش بار مصرف برق و بروز حوادثی بر روی تجهیزات در برخی مناطق به ویژه حاشیه اهواز بودیم که غالبا ناشی از مصرف بالای برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: گرمای پیش آمده باعث شد تا پیک بار مصرف در روز سه شنبه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و رقم جدیدی را شاهد باشیم.

فراتی بیان کرد: غالب حوادث پیش آمده در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ است که همزمانی مصرف و گرمای شدید هوا باعث بروز چنین حوادثی می‌شود.

فراتی با اشاره به نقش مهم شهروندان در پایداری شبکه برق گفت: اگر شهروندان این حساسیت و حس همکاری را در میان خانواده خود ایجاد کنند که فرهنگ لامپ اضافی خاموش یعنی پایداری برق و وسایل غیرضروری را در ساعت‌های اوج بار وارد مدار برق نکنند، قطعاً با این اقدام ساده شاهد بروز اشکال روی تجهیزات نخواهیم یود.

وی در پایان ضمن تشکر از مشترکینی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، یاداور شد: امسال وزارت نیرو طرح‌های تشویقی برای مشترکینی که مصارف خود را نسبت به سال گذشته حداقل ۱۵ درصد کاهش دهند در نظر گرفته است که شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه ba-energy.ir و ثبت اطلاعات خود آموزش‌های لازم را دریافت و جزو برندگان این طرح شوند.

انتهای پیام

نظر شما