شناسهٔ خبر: 67282203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

زنبورداران لرستانی باید بیمه شوند

زهره گودرزی

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: زنبورداران لرستانی باید بیمه شده و صنعت زنبورداری استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

هادی هاشمی‌نیا امروز (۳۱ خردادماه) در سومین جشنواره عسل لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه مدیران از فرصت مسئولیت برای خدمت صادقانه به مردم بیشترین بهره را داشته باشند، بیان کرد: برگزاری جشنواره عسل و ماهیت آن به طبیعت برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه باید به مناطق محروم لرستان توجه ویژه شود، اظهار کرد: این منطقه سرشار از موهبت‌های الهی و ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده و باید از این فرصت‌ها بیشترین بهره را در راستای توسعه برد.

هاشمی‌نیا خواستار توجه ویژه‌تر به زنبوردارهای لرستان شد و گفت: نباید در کنار این‌ها از توجه به صنعت زنبورداری نیز غافل شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت زنبورداری یکی از بهترین صنعت‌ها بوده که اشتعال‌زا و درآمدزا است و می‌تواند کمک شایانی به رفع معضل بیکاری در لرستان کند.

هاشمی نیا با بیان اینکه فعالان عرصه تولید عسل استان لرستان و این منطقه بیمه ندارند، اضافه کرد: انتظار داریم توجه ویژه و اهتمام جدی به شغل زنبورداری در لرستان شود.

وی ادامه داد: خواسته‌ی زنبورداران استان باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات ویژه در این رابطه انجام شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استاندارانی که فعالیت‌های ماندگاری انجام می‌دهند در یاد و خاطره‌ها می‌مانند.

هاشمی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد وجود دارد و باید اقدامات ویژه در این رابطه انجام شود، خاطرنشان کرد: دوسوم راه‌های روستایی لرستان خاکی بوده که آن‌هم مربوط به بخش پاپی است و باید هر چه سریع‌تر آسفالت شوند.

وی خواستار تدوین برنامه کوتاه، میان و بلندمدت برای توسعه لرستان شدزو گفت: در زمان آتش‌سوزی از وجود مردم و مشارکت آن‌ها باید بهره جست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یادآور شد: متأسفانه ما مراتع و جنگل‌ها را نه نگهداری کرده و نه از آن‌ها استفاده می‌کنیم و متأسفانه جنگلبان به اندازه‌ی کافی برای حفاظت از جنگل‌های استان نداریم و باید جنگل‌بان توسط منابع طبیعی جذب شود.

هاشمی‌نیا بیان کرد: جنگل‌های بلوط بهترین نوع جنگل‌های کشور هستند و حیات ما به آن‌ها وابسته است و باید بیشتر به آن‌ها توجه کنیم.

انتهای پیام

نظر شما