شناسهٔ خبر: 67283474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

زنبورداران لرستانی باید بیمه شوند

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: زنبورداران لرستانی باید بیمه شده و صنعت زنبورداری استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، هادی هاشمی‌نیا امروز_ پنجشنبه سی‌ویکم خرداد در سومین جشنواره عسل لرستان با بیان اینکه مدیران از فرصت مسئولیت برای خدمت صادقانه به مردم بیشترین بهره را داشته باشند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره عسل و ماهیت آن به طبیعت برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه باید به مناطق محروم لرستان توجه ویژه شود، افزود: این منطقه سرشار از موهبت‌های الهی و ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده و باید از این فرصت‌ها بیشترین بهره را در راستای توسعه برد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه‌تر به زنبوردارهای لرستان شد و گفت: نباید در کنار این‌ها از توجه به صنعت زنبورداری نیز تصریح کرد: صنعت زنبورداری یکی از بهترین صنعت‌ها بوده که اشتعال‌زا و درآمدزا است و می‌تواند کمک شایانی به رفع معضل بیکاری در لرستان کند.

هاشمی‌نیا با بیان اینکه فعالان عرصه تولید عسل استان لرستان و این منطقه بیمه ندارند، اضافه کرد: انتظار داریم توجه ویژه و اهتمام جدی به شغل زنبورداری در لرستان شود.

وی ادامه داد: خواسته‌ی زنبورداران استان باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات ویژه در این رابطه انجام شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استاندارانی که فعالیت‌های ماندگاری انجام می‌دهند در یاد و خاطره‌ها می‌مانند.

هاشمی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد وجود دارد و باید اقدامات ویژه در این رابطه انجام شود، خاطرنشان کرد: دوسوم راه‌های روستایی لرستان خاکی بوده که آن‌هم مربوط به بخش پاپی است و باید هر چه سریع‌تر آسفالت شوند.

وی خواستار تدوین برنامه کوتاه، میان و بلندمدت برای توسعه لرستان شد و گفت: در زمان آتش‌سوزی از وجود مردم و مشارکت آن‌ها باید بهره جست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یادآور شد: متأسفانه ما مراتع و جنگل‌ها را نه نگهداری کرده و نه از آن‌ها استفاده می‌کنیم و متأسفانه جنگلبان به اندازه‌ی کافی برای حفاظت از جنگل‌های استان نداریم و باید جنگل‌بان توسط منابع طبیعی جذب شود.

هاشمی‌نیا بیان کرد: جنگل‌های بلوط بهترین نوع جنگل‌های کشور هستند و حیات ما به آن‌ها وابسته است و باید بیشتر به آن‌ها توجه کنیم.

نظر شما