شناسهٔ خبر: 67959098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی کشته‌های تصادفات در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: این کاهش فوتی‌های تصادفات در استان بسیار قابل توجه بوده و به معنای این است که اگر حضور کاربران جاده‌ای با رعایت ضوابط فنی و مقررات رانندگی انجام شود و دستگاه‌های متولی نیز به وظایف خود عمل کنند، می‌توانیم بسیاری از این مخاطرات را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: بررسی ایمنی جاده‌های استان جزو ماموریت‌های کمیسیون ایمنی راه‌هاست و با توجه به اینکه در آستانه مراسم باشکوه اربعین حسینی و اعزام مواکب و زائران به مرز خروجی از کشور همچنین سفرهای تابستانی و پایان ماه صفر قرار داریم آمادگی دستگاه‌های متولی ایمنی جاده‌های استان در جلسه امروز کمیسیون رصد و پایش شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی مهمترین علل عمده تصادف جاده‌ای در این استان را انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: اگر رانندگان دقت بیشتری نسبت به رعایت قوانین رانندگی داشته باشند، آمار حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و موثر در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها، حضور پلیس به ویژه تقویت گشت‌های کنترل نامحسوس در سطح جاده‌ها است.

عباس‌زاده گفت: در این خصوص مصوب شد طرح ویژه‌ای را اداره کل راهداری و پلیس راه استان تدوین کنند تا طبق آن با افزایش گشت‌های نامحسوس حضور پلیس را در جاده‌های استان تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای طرح ویژه افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌های خراسان جنوبی در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۳ شاهد تغییر معنادار در ارتقای ایمنی و کاهش تلفات حوادث رانندگی باشیم.

هفت نقطه پرحادثه رفع شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مصوب در استان داشتیم که سال گذشته هفت مورد آن رفع شد و سه نقطه در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برطرف شود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: جز این نقاط ۲۷ نقطه حادثه‌خیز دیگر در استان از محل اعتبارات ملی و استان اصلاح شده است.

وی از آمادگی استان برای انتقال زوار اربعین به مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین حسینی در استان از هفتم مرداد ماه آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود متقاضیان بلیت اتوبوس برای سفر اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون ۲۳ نقطه پرتصادف در استان برای ایجاد استراحتگاه موقت شناسایی شده و عملیات اجرایی آن از جمله تامین زمین در حال پیگیری است.

نظر شما