شناسهٔ خبر: 67263182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درپی حادثه آتش سوزی؛

بیمارستان قائم فعلا اجازه فعالیت ندارد/ ۴ نفر بازداشت شدند

طاهره رفعتی

رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم در رشت، گفت: بیمارستان موقتا تعطیل است و تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوزهای ایمنی، اجازه فعالیت ندارد.

صاحب‌خبر -

بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، حوالی ساعت ۱:۱۳ دقیقه بامداد سه‌شنبه، ۲۹ خرداد دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، این آتش‌سوزی به صورت کامل مهار شد.

بیماران بستری در این بیمارستان به طور کامل به سایر مراکز درمانی منتقل شدند اما متاسفانه تعدادی از بیماران نیز جان باختند.

دکتر محمدتقی آشوبی در گفت وگوی خبری، بیمارستان قائم رشت را ۲۲۷ تختخوابه دانست و اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی در نخستین ساعات بامدادی ۱۴۲ بیمار در این بیمارستان خصوصی بستری بودند.

وی گفت: در جریان وقوع حریق با کمک نیروهای امدادی و اورژانس و هلال احمر ۱۱۸ بیمار را انتقال دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: میانگین سن فوتی‌ها ۷۶ سال بوده و هیچ کودکی را از دست ندادیم؛ البته علت دقیق مرگ باید توسط پزشکی قانونی استان اعلام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از بیماران مرخص شده و تعدادی دیگر نیز در حال ترخیص هستند، اضافه کرد: تعدادی از بیماران همچنان به دستگاه وصل هستند و لذا تا بهبودی کامل بستری خواهند بود؛ همچنین پنج نفر از کادر درمان بیمارستان قائم نیز بر اثر دود غلیظ بستری شدند.

رئیس علوم پزشکی گیلان اعتبار پروانه بهره‌برداری بیمارستان قائم را تا سال ۱۴۰۷ دانست و بیان کرد: برآورد اولیه خسارت ایجاد شده در حال انجام بوده و بیمارستان موقتا تعطیل است و تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوزهای ایمنی، اجازه فعالیت ندارد.

وی با اشاره به انتقال بیماران بیمارستان قائم به جای امن جهت ادامه خدمت‌رسانی، گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران تا بهبودی کامل ادامه خواهد داشت و هیچگونه هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم و در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی، اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است و هم از سوی سازمان آتش‌نشانی و هم از سوی پزشکی قانونی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تا روشن شدن همه ابعاد موضوع نباید پیش‌داوری کنیم، ادامه داد: ابعاد موضوع پس از اعلام نظر مراجع ذی صلاح به نحو دقیق به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاضی ویژه تاکنون چهار نفر را در رابطه با این پرونده بازداشت کرده و نتیجه تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، مشخص می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما