شناسهٔ خبر: 67248124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستور سرپرست ریاست جمهوری به استاندار گیلان درباره آتش سوزی بیمارستان رشت

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری طی تماس تلفنی با استاندار گیلان، دستورات لازم را جهت بررسی دقیق ابعاد حادثه و ایمنی بیمارستان قائم (عج) رشت صادر کرد. محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری طی تماس تلفنی با استاندار گیلان، دستورات لازم را جهت بررسی دقیق ابعاد حادثه و ایمنی بیمارستان قائم (عج) رشت صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ از لحظات اولیه سانحه در حوالی ساعت ۱:13 دقیقه بامداد امروز سه شنبه، دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و همچنین دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در چند نوبت با استاندار برای پیگیری و تسریع روند رسیدگی به مصدومان، ایمنی بیمارستان و نیز بررسی ابعاد و علل حادثه، تماس حاصل کردند.

 سرپرست ریاست جمهوری و وزیر کشور همچنین درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت را تسلیت گفتند و بر پیگیری های استاندار گیلان درباره روند و علت حریق تاکید کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این تماس های تلفنی ضمن ارائه گزارش از حضور میدانی خود در محل حادثه و همچنین بیمارستان های محل انتقال بیماران بیمارستان قائم (عج) و قدردانی از پیگیری های دکتر مخبر و دکتر وحیدی، گفت: از بدو وقوع حادثه، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری شدن و ادامه درمان بیماران  به شکل اضطراری و فوری در دستور کار قرار گرفت و بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

اسدالله عباسی افزود: همچنین برای رسیدگی به امورات بیماران، کارگروه ویژه ای در استانداری برای پیگیری خدمات دهی به آنان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای بررسی دقیق علت حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج)، کارگروه فنی در استانداری گیلان تشکیل و موارد را پیگیری می کند.

استاندار گیلان به محض اطلاع از حادثه آتش سوزی، با حضور در محل حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد.

 عباسی در پی وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت در محل حادثه آتش سوزی حاضر و در جریان موضوع قرار گرفت و پیگیر وضعیت حادثه دیدگان و مجروحان این آتش سوزی شد.

استاندار گیلان به محض حضور در محل حادثه در جریان آخرین اقدامات اطفای حریق و چگونگی انتقال بیماران به مراکز درمانی قرار گرفت و در همین راستا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دستوراتی را صادر کرد.

همچنین با دستور دکتر عباسی، بررسی ابعاد مختلف این حادثه و علت وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت در دستور کار نهادهای امدادی و آتش‌نشانی قرار گرفت.

استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از تعدادی بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم (عج) به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم (عج) رشت، حوالی ساعت ۱:13 دقیقه بامداد سه شنبه دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت این آتش سوزی کامل مهار شد. ۱۴۲ بیمار بستری در این بیمارستان به طور کامل به سایر مراکز درمانی منتقل شدند اما تاکنون متاسفانه 9 تن از بیماران جان باخته اند.

 

انتهای پیام/

نظر شما