شناسهٔ خبر: 67260039 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

از اخاذی و آدم‌ربایی تا تعرض در پرونده مامور قلابی

مجرم سابقه‌داری که از اتباع بیگانه به بهانه سکونت غیرمجاز اخاذی می‌کرد، دستگیر شد و یکی از شاکیان موضوع تعرض را نیز مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 متهم این پرونده که حدود دو هفته پیش در یکی از خیابان‌های جنوب تهران دستگیر شد، زمانی مقابل دادیار روحانی‌زاده در دادسرای جنایی تهران، نشست که در ربودن پسر 14 ساله‌ای که از اتباع افغانستان است، ناکام ماند.

شاکی پرونده در مورد ماجرای منجر به شکایت خود به دادیار روحانی‌زاده گفت: در جنوب تهران از سر کار به خانه می‌رفتم که همین متهم جلویم را گرفت و گفت من مامور اطلاعات هستم. چون افغان هستی باید مدارکت را نشان بدهی. بعد که مطمئن شد من غیرمجاز در ایران سکونت دارم خواست مرا با خودش به اداره پلیس ببرد تا انگشت‌نگاری و رد مزر شوم. از او خواهش کردم رهایم کند. آن موقع بود که پیشنهاد داد اگر همان لحظه به او پنج میلیون بدهم مرا رها می‌کند. چون پول نداشتم، دستم را گرفت و می‌خواست من را با خودش ببرد. وقتی دیدم کاری نمی‌توانم بکنم شروع به داد و فریاد کردم تا مردم بیایند و بعد که شلوغ شد فرار کنم. وقتی مردم آمدند فهمیدیم او مامور قلابی است. او با مردم درگیر شد تا فرار کند، ولی تعداد مردم بیشتر بود و او را گرفتند، بعد که پلیس آمد و تحویلش دادند.

شاکی ادامه داد: وقتی به کلانتری رفتیم، مشخص شد کار این مرد همین است. در خیابان جلوی افغان‌ها را می‌گیرد، خودش را مامور جا می‌زند و اخاذی می‌کند.

این اظهارات شاکی 14 ساله در حالی بود که با بررسی سوابق کیفری متهم مشخص شد او ارتکاب جرایمی نظیر سرقت، زورگیری، جعل عنوان، اخاذی را در کارنامه خود دارد.

در روند تحقیقات مشخص شد متهم بیشتر نوجوانان را به عنوان طعمه انتخاب می‌کرد. بعد از آن پسران نوجوان را به خانه‌های اجاره‌ای اطراف شوش می‌برد، در آنجا دست و پایشان را می‌بست و در تماس با خانواده‌های آنها  10 تا 15 میلیون برای رهایی‌شان می‌گرفت و سپس آنها را در خیابان رها می‌کرد.

در بخشی از تحقیقات مشخص شد، یکی از شاکیان که پسر 17 ساله‌ای است،‌ موضوع تجاوز را نیز مطرح کرده است. او در شکایت خود گفت: این متهم جلویم گرفتم و مرا با تاکسی برد. او جوری رفتار کرد که راننده تاکسی هم فکر کرد مامور است. در خانه‌ای حوالی شوش مرا مورد ضرب و شتم و بعد تعرض قرار داد. وقتی هم که از خانواده‌ام اخاذی کرد، در خیابان ولم کرد.

در حال حاضر این متهم 6 شاکی دارد و در تحقیقات هم به جرم خود اعتراف کرده است .

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما