شناسهٔ خبر: 67259634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کپسول «استارلاینر» تا ۲۶ ژوئن به زمین بازنمی‌گردد

روجا تحریری نوری

ناسا و «بوئینگ»، فرود اولین ماموریت سرنشین‌دار «استارلاینر» را تا روز ۲۶ ژوئن به تعویق انداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بازگشت کپسول «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) به زمین به دلیل عیب‌یابی رانشگر و یک پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی‌شده، چند روز دیگر به تعویق افتاده است.

به نقل از اسپیس، ناسا دیروز ۱۸ ژوئن اعلام کرد که استارلاینر اولین ماموریت سرنشین‌دار خود را روز ۲۶ ژوئن به پایان خواهد رساند که تقریبا سه هفته پس از پرتاب آن به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» است. استارلاینر آن روز قرار است در ساعت ۴:۵۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی در پایگاه پرواز فضایی «وایت سندز»(White Sands) واقع در نیومکزیکو فرود بیاید.

این ماموریت موسوم به «آزمایش پرواز خدمه»(CFT) ابتدا قرار بود حدود یک هفته در ایستگاه فضایی بین‌المللی بماند، اما خروج آن از ایستگاه به تعویق افتاد. ناسا و بوئینگ از زمان اضافی برای ادامه دادن ارزیابی مشکلات مربوط به رانشگر استفاده خواهند کرد که به شکست اولین تلاش استارلاینر برای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز ششم ژوئن منجر شد. علاوه بر این، یک پیاده‌روی فضایی تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی که به تعویق افتاده بود، اکنون برای روز ۲۴ ژوئن برنامه‌ریزی شده است که دو روز پیش از حرکت برنامه‌ریزی‌شده استارلاینر انجام خواهد شد.

کپسول «استارلاینر» تا ۲۶ ژوئن به زمین بازنمی‌گردد استارلاینر در روز ششم ژوئن

«استیو استیچ»(Steve Stich)، مدیر برنامه سرنشین‌دار تجاری ناسا در یک تله‌کنفرانس مستقیم به خبرنگاران، گفت: ما می‌خواهیم به گروه‌های خود فرصت بیشتری بدهیم تا داده‌ها را بررسی و تحلیل کنند و مطمئن شویم که واقعا آماده بازگشت به خانه هستیم.

انتهای پیام

نظر شما