شناسهٔ خبر: 67275761 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سه سال است با سرطان زندگی می‌کنم

فن‌خال: به مرگ عادت دارم و از آن نمی‌ترسم

لوئیس فن خال، سرمربی سابق هلند، می‌گوید با ذهنیت قوی با بیماری سرطان مبارزه می‌کند و مرگ برای او اتفاق ترسناکی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس فن خال لبخند خود را فراموش نکرده است. سرمربی سابق هلند که دو سال پیش اعلام کرد از بیماری سرطان رنج می‌برد، در مستند "همیشه امیدوار" درباره این بیماری صحبت کرده است.

یکی از چهره‌های سرشناس مستند همیشه امیدوار که در راستای حمایت از تحقیقات سرطان‌شناسی تولید شده و امروز منتشر شد درباره بیماری‌اش صحبت کرد.

فن خال گفت: "من همیشه خیلی جوان به نظر می‌رسیدم، دلیل خوش تیپی‌ام همین است. مادرم در حال مرگ بود و تا آخرین لحظه صورتش مثل گل بود. هیچ‌کس نمی‌توانست بفهمد که او بیمار است و من هم همین مشکل را دارم یا همان شانس را... من بیش از سه سال است که با این بیماری زندگی می‌کنم، با اشعه، تزریق هورمون و عمل جراحی.

شگفت‌انگیز است، اما من یاد گرفته‌ام که آن را مدیریت کنم و در جام جهانی گذشته نیز موفق به انجام آن شدم. حتی فکر می‌کنم در جام جهانی بهتر از الان خودم را مدیریت کردم، چون هدف داشتم. به عنوان یک بیمار سرطانی یا به عنوان یک مربی، شما به دنبال یک هدف هستید. برای من، رویارویی‌ با هر دو خوب بود."

1935309

سرطان چگونه نگاه شما به زندگی را تغییر داده است؟

راستش را بگویم زیاد تغییر نکرده است. من از خانواده‌ای هستم که در آن 9 خواهر و برادر هستیم، من کوچک‌ترین هستم. پدرم در 11 سالگی‌ام فوت کرد، او 53 ساله بود. همسر اول من در 39 سالگی فوت کرد و همه برادرانم خیلی زود مردند. من به مرگ عادت کرده‌ام، به همین دلیل می‌دانم که بخشی از زندگی است و می‌توانی با آن کنار بیایی. وقتی برای اولین بار فهمیدم سرطان دارم، گفتم: "خوب، خبر خوبی نیست، اما بهتر است کاری انجام دهم." واکنش هر انسانی متفاوت است.

به افرادی که خبر ابتلا به سرطان را دریافت می‌کنند چه توصیه‌‌ای دارید؟

فقط می‌توانم بگویم که باید خودت باشی. این بخشی از زندگی است که ممکن است بمیری. این روند زیبایی نیست، اما من هنوز اینجا هستم و الان بهتر از چند سال پیش هستم. بنابراین، همیشه امید وجود دارد و من می‌توانم کارهایی را که همیشه انجام داده‌ام، انجام دهم. وقتی ذهنیت قوی داشته باشید می‌توانید این کار را انجام دهید. شاید شما به اندازه من خوش شانس نباشید، اما همیشه باید مثبت باشید، زیرا ذهن مستقیماً با بدن در ارتباط است.

آیا دوباره شما را روی نیمکت خواهیم دید؟

شما هیچ‌‎وقت نمی‌دانید که چه چیزی در انتظار شماست، من همیشه مثبت و امیدوار هستم!

نظر شما