شناسهٔ خبر: 67264388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کپسول بویینگ در فضا گیر کرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: بازگشت کپسول استارلاینر شرکت بویینگ به زمین به دلیل مشکل یابی در پیشرانه ها و همچنین راهپیمایی فضایی برنامه ریزی شده، ۲ روز دیگر به تاخیر افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ناسا اعلام کرد استارلاینر نخستین ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی را زودتر از ۲۶ ژوئن یعنی حدود ۳ هفته پس از ارسال کپسول به مدار زمین، تمام نخواهد کرد. قرار است کپسول در بندر فضایی وایت سندز در نیومکزیکو فرود بیاید.

دو فضانورد حاضر در این ماموریت قرار بود حدود یک هفته در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کنند اما بازگشت آنها به زمین به میزان قابل توجهی به تاخیر افتاده است. ناسا و بویینگ از مدت زمان اضافی استفاده کرده و مشغول ارزیابی چالش های پیشرانه ای هستند که در وهله نخست مانع از پهلوگیری کپسول در ایستگاه فضایی بین المللی شد. علاوه بر آن یک راهپیمایی فضایی برای نگهداری ایستگاه فضایی بین المللی که به تعویق افتاده بود، قرار است در ۲۴ ژوئن، یعنی ۲ روز قبل از بازگشت استارلاینر به زمین انجام شود.

این درحالی است که بویینگ با چالش های متعددی در خصوص هواپیماهای ۷۳۷مکس خود روبرو است. به تازگی یک افشاگر اعلام کرده این شرکت تعداد قطعات آسیب دیده یا قطعاتی که متناسب استانداردها نیستند را نمی داند و آنها احتمالا در هواپیماها نصب شده اند.

اتهامات مذکور در حالی اعلام شده که قرار است مدیر ارشد اجرایی بویینگ در جلسه استماع کنگره شرکت کند.

نظر شما