شناسهٔ خبر: 67258914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

بهره‌برداری از پیست دوچرخه سواری بندرعباس +فیلم

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛ شهردار بندرعباس از بهره‌برداری پیست 18 کیلومتری دوچرخه سواری در شهر بندرعباس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، شهردار بندرعباس در آیین بهره برداری از دومین پروژه عیدانه شهرداری بندرعباس گفت: طول پروژه پیست دوچرخه سواری 18 کیلومتر از پارک جنگلی در بلوار خلیج فارس تا ابتدای سورو است. 

مهدی نوبانی، با بیان اینکه مدت زمان انجام پروژه 5 ماه بوده است، اعتبار این پروژه را سیصد میلیارد ریال معادل سی میلیارد تومان اعلام کرد. 

نوبانی از مشخصات این پروژه به  ۴۱۰۰۰ متر مربع رنگ آمیزی بستر، ۴۲۰۰۰ متر طول خط‌کشی، ۳۲۰ عدد علائم و نقوش،  ۱۰۰ عدد تابلو ترافیکی، ۱۵۰۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۶ کیلومتر جداکننده ترافیکی اشاره کرد. 

وی، با اشاره به سه شنبه ها روز بدون خودرو نامگذاری شده است، عنوان کرد: پیست دوچرخه سواری بندرعباس با هدف ایجاد یک فضای امن برای رکاب زدن دوچرخه سواران این شهر افتتاح شد.

فرهنگ سازی در نگهداری پیست دوچرخه سواری بسیار بااهمیت است

رئیس پلیس راهور بندرعباس در آئین بهره برداری از پیست دوچرخه سواران بندرعباس گفت: ورود موتورسیکلت به پیست دوچرخه سواری ممنوع است. 

سرهنگ نقی حیدری با بیان اینکه این نخستین پیست دوچرخه سواری بندرعباس است، عنوان کرد: تلاش می کنیم ابتدا با فرهنگ سازی و تذکر از پارک خودرو ها و ورود موتورسیکلت ها در  پیست دوچرخه سواری جلوگیری کنیم. 

 حیدری، ادامه داد: اگر به تذکر پلیس توجه ای نشد ناچار به برخورد فیزیکی با ورود موتورسیکلت سواران و پارک خودرو ها در این مکان هستیم. 

وی، با بیان اینکه هنوز پیست کامل نیست و 18 کیلومتر به طور کلی جدا نشده است، افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک با پهن کردن مسیر سواره رو و پیست دوچرخه سواری ، به طور کامل  پیست دوچرخه سواری از سواره رو جدا و 18 کیلومتر پیست کاملا مجزا شود. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس، از شهروندان درخواست کرد: ایده ساختن پیست دوچرخه سواری در شهر بندرعباس نو و جدید است و برای نخستین بار در شهر بندرعباس اجرا می شود توجه داشته باشند که ورود موتورسیکلت به این پیست ممنوع است.  

حیدری، خاطرنشان کرد: امیدواریم که دوچرخه سواران نیز از ورود به سواره رو خودداری کنند با مشورت هایی که با شهردار بندرعباس برای جلوگیری از رخ دادن تصادف ها در بلوار ساحلی تصمیم بر این شد که پیست مخصوص برای دوچرخه سواراران بندرعباس ساخته شود. 

mp4
انتهای پیام/

نظر شما