شناسهٔ خبر: 67258442 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور مؤثر گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی

در سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی (ایران آگروفود) که از صبح روز شنبه ۱۹ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد...

صاحب‌خبر -

در سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی (ایران آگروفود) که از صبح روز شنبه 19 تا 22 خرداد 1403 برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه به همراه شرکت توان‌آور آسیا از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در زمینه تولید ورق‌های قلع‌اندود مورداستفاده در صنایع بسته‌بندی مواد غذایی را در سالن 38b این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

گام مهم فولاد مبارکه برای خودکفایی در محصولات قلع‌اندود

به گزارش خبرنگارفولاد، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه که در آیین افتتاحیه آن مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران، جمعی از مدیران و نمایندگانی از کشورهای خارجی حضور داشتند، رئیس اداره فروش تختال و محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه از گام مهم فولاد مبارکه برای خودکفایی در حوزه ورق‌های قلع‌اندود خبر داد.

محسن احمدپور گفت: شرکت فولاد مبارکه با اضافه کردن شرکت توان‌آور آسیا به زیرمجموعه‌های خود، با ظرفیت اسمی 150 هزار تن در سال و تلاش برای به حداکثر رساندن تولیدات این شرکت، گام مهمی در خودکفایی و تأمین نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز داشته است.

وی اظهار کرد: نمایشگاه آگروفود بزرگ‌ترین گردهمایی تولیدکننده‌های فعال در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در کشور است که سالانه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: از اواسط سال 1397 شرکت فولاد مبارکه ملزم به عرضه و فروش محصولات خود در بورس کالا شد. این موضوع طی سالیان گذشته باعث کم شدن ارتباط ما با شرکای تجاری‌مان شده است؛ به همین علت امسال تصمیم بر این شد که در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم و اعلام کنیم که ما در کنار مشتریان هستیم.

رئیس اداره فروش تختال و محصولات پوشش‌دار گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه با تمام ظرفیت در حال تولید محصولات قلع‌اندود است. مصرف این نوع محصول در کشور حدود 250 هزار تن است. محصولات قلع‌اندود در فولاد مبارکه با ابعاد و گریدهای متنوع و با تناژ حدوداً 105 هزار تن در سال، در حال تولید است.

رئیس واحد پشتیبانی فنی مشتریان فولاد مبارکه:

شرکت‌های فولاد مبارکه و توان‌آور آسیا 70 درصد نیاز کشور به ورق قلع‌اندود را تأمین می‌کنند

محمدعلی زمانی نیز در حاشیه نمایشگاه آگروفود گفت: شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر نزدیک به 100 مشتری فعال ورق قلع‌اندود دارد. مجموع تولید فولاد مبارکه و شرکت توان‌آور آسیا 60 تا 70 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: واحد پشتیبانی اولین بخشی به شمار می‌رود که ارتباط با مشتری به‌صورت حضوری در آن شکل می‌گیرد. شرکت‌هایی که تمایل دارند در حوزه محصولات قلع‌اندود از فولاد مبارکه محصول خریداری کنند می‌توانند از طریق این واحد با شرکت ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در نمایشگاه آگروفود ضمن بازدید مشتریان از توانمندی‌های فولاد مبارکه در حوزه تولید ورق قلع‌اندود مورداستفاده در صنایع غذایی، ظرفیت‌سنجی مشتریان در راستای فهم نیاز آنان و تولید محصول مطابق با تناژ موردنظرشان انجام شد. برای مثال، یک مشتری ممکن است سالانه بین 200 تا 500 تن بسته ورق قلع‌اندود مصرف و این نیاز را از طریق خرید از بورس کالا تأمین کند. مسئولیت دیگر ما ارائه مشاوره‌های فنی و بررسی درخواست‌های مشتریان است.

مدیر بازرگانی شرکت صنایع فولاد توان‌آور آسیا:

هدف‌گذاری تولید 120 هزار تن ورق قلع‌اندود توسط شرکت توان‌آور آسیا در سال جاری

رامین رضایی، مدیر بازرگانی شرکت صنایع فولاد توان‌آور آسیا در حاشیه نمایشگاه آگروفود گفت: هدف‌گذاری امسال شرکت توان‌آور آسیا با کمک فولاد مبارکه اصفهان رسیدن به ظرفیت 120 هزار تنی و سال آینده رسیدن به تولید 150 هزار تن است.

وی در توضیح فعالیت‌های این واحد صنعتی و دلیل حضور در نمایشگاه مواد غذایی بیان کرد: شرکت توان‌آور آسیا به لحاظ اسمی بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق قلع‌اندود کشور است.

مدیر بازرگانی شرکت صنایع فولاد توان‌آور آسیا گفت: ورق قلع‌اندود نوعی ورق فولادی نازک است که با لایه نازکی از قلع پوشیده می‌شود و مصرف عمده آن، ساخت قوطی‌های کنسرو است که در صنایع مواد غذایی استفاده فراوانی دارد. برای مثال می‌توان به قوطی‌های تن ماهی یا رب گوجه اشاره کرد. دلیل حضور شرکت فولاد مبارکه و شرکت توان‌آور آسیا به‌عنوان تولیدکننده ورق قلع‌اندود در نمایشگاه مواد غذایی و ماشین‌آلات وابسته، همین امر است.

وی درباره نیاز کشور به ورق‌های قلع‌اندود گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، میزان نیاز این محصول در کشور حدود 250 هزار تن در سال برآورد شده است که از این مقدار حدود 109 هزار تن را شرکت فولاد مبارکه اصفهان تأمین می‌کند. درصورتی‌که شرکت توان‌آور آسیا به ظرفیت اسمی خود یعنی 150 هزار تن برسد، می‌توان گفت که مجموعه فولاد مبارکه تمام نیاز کشور به این محصول استراتژیک را تأمین می‌کند.

رضایی در پاسخ به سؤالی درباره تأمین نیاز کشور اظهار کرد: در حال حاضر سالانه 40 تا 50 هزار تن از نیاز ما از طریق واردات تأمین می‌شود و تا حدود دو سال دیگر، کشور از واردات این محصول بی‌نیاز می‌گردد.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع بسته‌بندی امیدان:

همراهی بیست‌ساله شرکت صنایع بسته‌بندی امیدان با فولاد مبارکه در حوزه ورق قلع‌اندود

محمود اخوان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع بسته‌بندی امیدان نیز در حاشیه نمایشگاه آگروفود گفت: ما حدود 15 تا 20 سال است که از محصولات فولاد مبارکه، عمدتاً ورق قلع‌اندود استفاده می‌کنیم. امیدوارم که فولاد مبارکه بتواند تمام نیاز کشور به این محصول استراتژیک را تأمین کند.

وی افزود: از همان ابتدا که تین‌پلیت در کارخانه فولاد مبارکه تولید شد، ما مصرف‌کننده آن بودیم. محصولی که از فولاد مبارکه خریداری کردیم از نظر کیفیت خوب است. تنها مشکل ما کمیت است که خوشبختانه با اضافه شدن شرکت توان‌آور آسیا به میزان تولید این شرکت افزوده شده است. امیدوارم که فولاد مبارکه بتواند تمام نیاز کشور به این محصول استراتژیک را فراهم کند.

اخوان تکمیل کرد: ما به‌عنوان شرکت قوطی‌سازی، تأمین‌کننده قوطی محصولات غذایی مثل رب‌گوجه‌فرنگی، کنسروها و کمپوت‌ها هستیم که اگر به‌موقع ما نتوانیم به تولیدکنندگان این محصولات، قوطی برسانیم محصولات کشاورزی فاسد می‌شوند.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع بسته‌بندی امیدان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت فولاد مبارکه، شرایط ما روزبه‌روز در حال بهبود است. امیدواریم بتوانیم در زمینه تأمین ورق قلع‌اندود در کشور از واردات بی‌نیاز شویم .

نظر شما