شناسهٔ خبر: 67255890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سکوت قالیباف در مقابل پورمحمدی /پاسخی به سوالات درباره خودروهای شاسی بلند، طرح صیانت، لایحه عفاف و حجاب و ...داده نشد

وزیر پیشین ارتباطات در یادداشتی نوشت: قالیباف هر چند به نظر کاندیدای اصلی جبهه موسوم به انقلابی است، اما گفتمان اقتصادی او در حرف انطباق بیشتری با نگاه‌های اقتصادی نئولیبرال دارد و برای این شکاف گفتمانی نیز توضیحی ارائه نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنللاین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی، در خصوص اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در کانال تلگرامی خود نوشت:

در فرصت کوتاه پیش‌رو باید بیش‌تر با هم بگوییم و بشنویم تا بتوانیم عیار سخنان مدعیان صندلی ریاست جمهوری را مشخص کنیم و انتخابی احسن رقم بزنیم. از این پس، با هشتگ باانتخابات در اینجا در مورد ادعاهای هر یک از کاندیداهای محترم خواهم نوشت و نظرات شما را دریافت خواهم کرد.

و اما مناظره‌ی دیشب و آقای قالیباف...

دال مرکزی گفتمان انتخاباتی آقای قالیباف با تاکید بر اثربخشی(نتیجه گرفتن) شکل گرفته است.


اثربخشی مورد تاکید ایشان در دو محور زیر ارائه شده است:

الف: تاکید بر سابقه اقدامات اجرایی در شهرداری و نیروی انتظامی

هر چند نباید از دایره انصاف خارج شد و خروجی عملکرد ایشان در این دو سازمان، قابل قبول بوده‌است اما اساسا درباره کارآمدی (پرهیز از حیف و میل منابع یا به عبارتی مدیریت گران‌قیمت) سوالات متعددی درباره‌ی مدل کارکرد مدیریتی ایشان مطرح است! مصطفی پورمحمدی به درستی در مناظرات شب گذشته چندین بار بر این موضوع دست گذاشت اما آقای قالیباف با سکوت از کنار این موضوع گذشت! موضوع دوم درباره اثربخش بودن عملکرد ایشان این است که ایشان سکوت قابل توجهی درباره عملکرد خود در قامت ریاست مجلس دارند. سوالات متعددی چون موضوع دناپلاس و فیدیلیتی، اثرات طرح اقدام راهبردی بر توافقات بین المللی و تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم، طرح صیانت و همچنین طرح حجاب نور و ... موضوعاتی است که به آن‌ها پرداخته نمی‌شود و پاسخی به افکار عمومی داده نشده است.

ب. تاکید بر تصویب برنامه هفتم توسعه در مجلس و تسلط بر آن و در ادامه اهرم کردن سابقه اجرایی خود و ساخت تصویری اثربخش از آینده

ایشان معتقد است برای اثربخشی بیشتر باید به دولت بیاید تا کارها به سرانجام برسد. این استدلال آقای قالیباف شبیه به استدلال رییس جمهور شهید در مناظرات سال ۱۴۰۰ است. شهید رییسی (که رحمت واسعه خدا بر او باد) معتقد بود برای ریشه کن کردن فساد، لازم است از قوه قضاییه به قوه مجریه بیاید تا مبارزه با فساد اثربخشی بیشتری بیابد. اما علیرغم تلاش‌های ایشان آنچه شاهد بودیم رخداد تاسف بار پرونده دبش و امثال آن بود...

و در آخر آقای قالیباف هر چند به نظر کاندیدای اصلی جبهه موسوم به انقلابی است، اما گفتمان اقتصادی او در حرف انطباق بیشتری با نگاه‌های اقتصادی نئولیبرال دارد و برای این شکاف گفتمانی نیز توضیحی ارائه نمی‌دهند.

در ادامه در مورد سایر کاندیداها و سایر ادعاها بیش‌تر خواهم نوشت...

۲۷۲۱۸

نظر شما