شناسهٔ خبر: 67305621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نظرسنجی منتسب به صداوسیما چه می گوید؟ / قالیباف باید بماند یا جلیلی؟!

انتشار نتایج یک نظرسنجی در شبکه پرس تی وی با فرض صحت نشان می دهد شرایط برای جریان اصولگرا در وضعیت حساسی قرار دارد که در صورت عدم انصراف نامزد ها ممکن است گزینه اصلاح طلب به پاستور راه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، بر اساس نتایج این نطرسنجی در صداوسیمایی که همه نظرسنجی های دیگر منتسب به خود را تکذیب می کند در نوع خود شائبه برانگیز است چون اساسا در تنها نظرسنجی که سعید جلیلی در صدر قرار دارد همین نظرسنجی منتسب به صداوسیماست که برادر او پسرخاله و برخی از همفکران او در رده های بالای مدیریتی آن قرار دارند. با این حال در همین نظرسنجی تفاضل رای جلیلی بر قالیباف میان کسانی که حتما یا احتمالا رای می دهند کمتر از یک درصد است و این در حالی است که مطابق این نظرسنجی تفاضل رای جلیلی بر قالیباف از میان کسانی که حتما رای می دهند 3درصد است.

نظرسنجی منتسب به صداوسیما چه می گوید؟ / قالیباف بهتر است بماند یا جلیلی؟!

بر اساس یک نظر سنجی دیگر نزدیک به جلیلی هم تفاضل رای جلیلی بر قالیباف 15 درصد به شمار می رفت که این عدد هم اکنون کاهش چشمگیر نشان میدهد .

بر این اساس نتایج نظرسنجی نشان می دهد رای جلیلی حتی در مراکز نزدیک به او نیز افولی بوده و پزشکیان و قالیباف رشد داشته اند.

به این ترتیب به نظر می رسد اگر در جریان اصولگرا شاهد انصراف نامزد ها باشیم احتمالا در مرحله نخست شاهد پیروزی نامزد این جریان خواهیم بود اما اگر به مرحله دوم برود هیچ بعید نیست در دو قطبی که شکل خواهد گرفت نامزد اصلاح طلبان به پیروزی دست یابد که البته مناظره دیشب نامزد ها و اصرار پزشکیان برای باقی ماندن همه نامزد های اصولگرا در عرصه انتخابات و اعتراف گرفتن او از زاکانی که تا "آخر می مونی دیگه؟" نیز شاهدی بر این مدعاست که پزشکیان باقی ماندن همه نامزد های اصولگرا در عرصه را برای خود شانسی بزرگ قلمداد می کند.

از طرفی اگر پزشکیان و حامیانش از بین نامزد های اصولگرا به انصراف یک نفر تمایل داشته باشند، او کسی نیست جز قالیباف چون از طرفی پزشکیان و کمپینش به خوبی می توانند دو قطبی جلیلی - پزشکیان شکل تا با جلیلی هراسی خود را ناجی مردم نشان دهند از طرفی بررسی سبد رای دو نامزد اصولگرا که در نظرسنجی ها بالاتر هستند نیز این گزاره را تقویت می کند که بخش عمده سبد رای قالیباف در صورا انصراف احتمالی او به سمت پزشکیان سرازیر می شود در حالی که حامیان جلیلی احتمالا خط قرمزشان رای به پزشکیان خواهد بود.

نظر شما