شناسهٔ خبر: 67252150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی نتانیاهو از دوگانه «جنگ داخلی» و «هزینه‌های تداوم اشغالگری»

تهران- ایرنا- «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) با اذعان به «هزینه های سنگین» جنگ در غزه، هشدار داد: نباید در اسرائیل، جنگ داخلی روی بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، بنیامین نتانیاهو ادعا کرد: برای تحقق پیروزی قطعی در غزه، تلاش می کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات علیه کابینه خود در سرزمین های اشغالی، گفت: وحدت، یک شرط اساسی برای دستیابی به پیروزی است؛ به ویژه اینکه ما در چندین جبهه در حال نبرد هستیم.

نتانیاهو با اشاره به اینکه نباید در اراضی اشغالی جنگ داخلی روی دهد، خاطرنشان کرد: یک اقلیت افراطی وجود دارند که تأمین مالی می شوند و نماینده اکثریت اسرائیلی ها نیستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با چشم‌پوشی از بزرگترین جنایات و شرارت‌های خود در نوار غزه، ادعا کرد: ما هیچ راه دیگری نداریم و باید روحیه جنگی عالی نشان دهیم. زیرا این جنگ، برای مقابله با محور شرارت که می خواهند ما را نابود کنند، حیاتی است.

اظهارات نتانیاهو در حالی صورت گرفت که پس از ماه ها تظاهرات معترضان صهیونیست علیه کابینه وی، موج جدیدی از تظاهرات سرزمین های اشغالی را فراگرفته است. تظاهرات دوشنبه شب در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو نیز به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس تل آویو به معترضان یورش بردند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در این تظاهرات هشت تن از معترضان از سوی پلیس این رژیم بازداشت شدند و پلیس از ماشین آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات استفاده کرده است.

معترضان که در مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دست به تظاهرات زده و خواهان آزادی فوری اسرا و امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت شده بودند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی با گسترده خواندن این تظاهرات، شمار معترضان علیه دولت نتانیاهو در نزدیکی ساختمان کنست را بیش از ۱۵۰ هزار نفر تخمین زدند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما