شناسهٔ خبر: 67278479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تصمیم جدید نتانیاهو درباره وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

یک رسانه رژیم صهیونیستی از تصمیم جدید نخست وزیر این رژیم درباره «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با تشکیل نهاد امنیتی کوچک وزارتی و با مشارکت بن گویر موافقت کرده است.

این در حالی است که روز گذشته، حزب «لیکود» به ریاست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بن گویر مکالمات خصوصی و گفت‌وگوهای محرمانه در کابینه سیاسی- امنیتی این رژیم را فاش می‌کند.

در بیانیه لیکود آمده است: نتانیاهو به بن گویر اعلام کرد که اگر می‌خواهد وارد کابینه جنگ شود، باید ثابت کند که او اسرار کابینه را فاش نمی‌کند.

حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست بن گویر نیز در پاسخ به اتهامات لیکود در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از قانونی حمایت می‌کنیم که اعضای کابینه از جمله نتانیاهو را ملزم به انجام آزمایش‌های دروغ‌سنج می‌کند.

حزب بن گویر در ادامه خواستار تحقیقات درباره افشای اسرار کابینه امنیت و سیاسی رژیم صهیونیستی شد.

اتهامات متقابل میان بن گویر و نتانیاهو، واکنش «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

وی در این باره گفت: صحبت‌های نتانیاهو درباره بن گویر و صحبت‌های بن گویر درباره نتانیاهو را شنیدم و با هر دوی آنها موافقم.

گفتنی است؛  از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۲، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده و اغلب صهیونیست‌ها، نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

«گادی آیزنکوت» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به همراه «بنی گانتس» عضو دیگر این کابینه استعفا کرد، گفت: نتانیاهو از متحدان خود [در کابینه] بیم و هراس دارد.

وی که با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد، افزود: ملاحظات سیاسی و شخصی برای نتانیاهو نقش کلیدی دارد و ما باید با او برای کنترل دمدمی مزاجی بن گویر می جنگیدیم

نظر شما