شناسهٔ خبر: 67270540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دوئل نتانیاهو و بن‌گویر بر سر افشای اسرار کابینه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌هایی یکدیگر را به افشای اسرار کابینه متهم کردند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی، مکالمات خصوصی و گفتگو‌های محرمانه در کابینه سیاسی-امنیتی این رژیم را فاش می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از صدی البلد، در بیانیه لیکود آمده است: نتانیاهو به بن گویر اعلام کرد که اگر می‌خواهد وارد کابینه جنگ شود باید ثابت کند که او اسرار کابینه را فاش نمی‌کند.

حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست بن گویر نیز در پاسخ به اتهامات لیکود در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از قانونی حمایت می‌کنیم که اعضای کابینه از جمله بنیامین نتانیاهو را ملزم به انجام آزمایش‌های دروغ‌سنج می‌کند.

حزب بن گویر در ادامه خواستار تحقیقات درباره افشای اسرار کابینه امنیت و سیاسی رژیم صهیونیستی شد.

اتهامات متقابل میان بن گویر و نتانیاهو واکنش «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی را به همراه داشت وی در این باره گفت: صحبت‌های نتانیاهو درباره بن گویر و صحبت‌های بن گویر درباره نتانیاهو را شنیدم و با هر دوی آن‌ها موافقم.

بر اساس این گزارش، از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه سال گذشته، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته است و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها، نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

نظر شما