شناسهٔ خبر: 67278623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش ایران به اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه/ کنعانی: حق ما برای پاسخ محفوظ است

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه ایران اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیداً محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه اقدام سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا در ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

وی افزود: این حرکت غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز، در امتداد مسیر اشتباهی است که دولت کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر طیف جنگ‌طلبان و ناقضین واقعی حقوق‌بشر و بانیان اصلی تروریسم در پیش گرفته‌ است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی برگرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

کنعانی تأکید کرد: اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش ایرنا، دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی قرار داد. «دومینیک لوبلان» وزیر امنیت عمومی کانادا چهارشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد. نمایندگان پارلمان کانادا در ماه می (اردیبهشت) با تصویب طرحی از دولت این کشور خواسته بودند تا سپاه پاسداران را در این فهرست قرار دهد.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۲ اردیبهشت طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن نیروی رسمی نظامی کشورمان را حرکتی نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانسته و آنرا به شدت محکوم کرده بود.

نظر شما