شناسهٔ خبر: 67275108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اقدام کینه‌توزانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح «تروریستی» دولت آمریکا قرار داد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «دومینیک لوبلان» وزیر امنیت عمومی کانادا شامگاه چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی در اقدامی نابخردانه و مخالف با قوانین بین‌المللی از قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح «تروریستی» خبر داد.

در همین ارتباط، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۲ اردیبهشت طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن نیروی رسمی نظامی کشورمان را حرکتی نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سپاه پاسداران همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

شایان ذکر است که نمایندگان پارلمان کانادا در ماه می گذشته با تصویب طرحی از دولت این کشور خواسته بودند تا سپاه پاسداران را در این فهرست قرار دهد.

نظر شما