شناسهٔ خبر: 67280975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باقری: اقدام کانادا هدیه‌ای به رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها ست

تهران-ایرنا- سرپرست وزارت خارجه با غیرقانونی خواندن تصمیم کانادا در تروریستی توصیف کردن سپاه پاسداران انقلاب گفت: این اقدام ناقض اصول و قواعد حقوق بین الملل و هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام خصمانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی توصیف کردن بخش لاینفک نیروی رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران که نقشی بی بدیل در دفاع از امنیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران عزیز و حراست از امنیت و ثبات منطقه و مقابله با تروریسم داعشی داشته و دارد، تحرکی بدسگالانه و ناقض اصول و قواعد حقوق بین الملل، هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است.

سرپرست وزارت خارجه تصریح کرد: مسئولیت عواقب این تصمیم تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه، بر عهده دولت کانادا خواهد بود.

باقری در پایان پیام خود این بیت از شاهنامه فردوسی: «همه دشمنان از تو پر بیم باد، دل بدسگالان به دو نیم باد!» را استفاده کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز، اقدام سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا در ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی امروز (پنجشنبه ۳۱ خرداد) این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش ایرنا، دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی قرار داد. «دومینیک لوبلان» وزیر امنیت عمومی کانادا چهارشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد. نمایندگان پارلمان کانادا در ماه می (اردیبهشت) با تصویب طرحی از دولت این کشور خواسته بودند تا سپاه پاسداران را در این فهرست قرار دهد.

نظر شما