شناسهٔ خبر: 67323024 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترامپ: پیش از تحلیف به جنگ اوکراین خاتمه می‌دهم/ بایدن ما را به جنگ جهانی سوم می‌کشاند

«دونالد ترامپ» خطاب به حامیانش گفت که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، پیش از مراسم تحلیف به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور طی سخنرانی برای حامیانش در شهر فیلادفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا بیان کرد: «پیش از مراسم تحلیف، درست اندکی پس از پیروزی در انتخابات، به جنگ وحشتناک میان روسیه و اوکراین خاتمه خواهم داد و از جنگ‌جهانی سوم جلوگیری خواهم کرد.»

خبرگزاری تاس به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا گزارش کرد: «اگر می‌خواهید آمریکا را حفظ کنید؛ دوستان، اعضای خانواده و هر کسی را که می‌شناسید، متقاعدش کنید تا در روز انتخابات رای دهد. می‌خواهند زود رای دهند، غیابی رای دهند، به‌طور الکترونیکی رای بدهند، حضوری رای بدهند، برایم مهم نیست که آنها چگونه رای می‌دهند، فقط رای دهید.»

به نقل از ایسنا او ضمن تاکید بر ادعاهای پیشین خود مبنی بر «تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ گفت: «شوکه‌کننده بود! آنها از کووید و خیلی چیزهای دیگر استفاده کردند تا تقلب کنند اما دوباره به آنها اجازه نخواهیم داد که این کار تکرار شود.»

ترامپ با اشاره به عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تاکید کرد: «اکنون تحت ریاست جو بایدن فاسد، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما، جهان در شعله‌های آتش می‌سوزد. بایدن ما را به سمت جنگ‌جهانی سوم می‌کشاند و به زودی وارد چنین جنگی خواهیم شد. به نظرم او هر چه زودتر باید از ریاست کنار گذاشته شود.»

وی افزود: «ما باید او را سریعا خارج کنیم. بزرگترین مشکل، آنچه است که او به روسیه، چین و کیم جونگ اون می‌گوید. این کشورها به ما می‌خندند. آنها نمی‌توانند باور کنند که چنین اتفاقی بر سر آمریکا می‌افتد.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حضور «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در تاریخ پنج نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد. این ۲ نامزد که در حال حاضر برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با یکدیگر رقابت می‌کنند، اخیرا موافقت کردند که ۲ مناظره را یکی در تاریخ ۲۷ ژوئن (هفت تیر) و دیگری را در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار کنند.

دونالد ترامپ هم‌چنین داده‌های اف‌بی‌آی مبنی بر کاهش سطح جرائم خشونت‌آمیز در ایالات متحده طی سه ماه اول سال ۲۰۲۴ را «جعلی» خواند و رئیس‌جمهور بایدن را به «دروغ‌گویی» در این خصوص متهم کرد.

ترامپ در این رابطه تصریح کرد: «تحت ریاست جو بایدن فاسد، فیلادلفیا با خونریزی و جنایت ویران شده است. تحت ریاست ترامپ ما قانون، نظم و امنیت را به خیابان‌ها برمی‌گردانیم.»

311311

نظر شما