شناسهٔ خبر: 67278431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید باقری و آل ثانی بر رابطه ممتاز ایران و قطر

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، باقری در این دیدار اقدام دولت قطر برای اعزام هیات عالیرتبه به تهران و ادای احترام به مقام شهدای پرواز اردیبهشت و تسلیت به دولت ومردم ایران را نشانه همدلی در شرایط سخت و عمق پیوند دوستی میان دو کشور و دو ملت ایران و قطر توصیف کرد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای، از نقش موثر شهید آیت الله رییسی و شهید امیرعبداللهیان در بنا نهادن مناسباتی بلندمدت و پایدار میان دو کشور تمجید کرد و اظهار داشت: شرایط منطقه‌ و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم مناسبات با همسایگان، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی امروز به فصل مشترک همه طرف هایی تبدیل شده که امنیت و توسعه پایدار را جستجو می‌کنند، بنابراین بدون تردید این اولویت راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه استمرار خواهد داشت.

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ضمن ابراز تسلیت مجدد به دولت و ملت ایران بابت فقدان رئیس جمهور و وزیر امورخارجه نقش ایشان در پیشبرد مناسبات دو کشور و حمایت از ملت فلسطین را ممتاز خوانده و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با گذر از این شرایط و موفقیت در انتخابات پیشرو، با صلابت و قدرت بیشتر به پیشرفت در همه عرصه‌ها ادامه داده و مناسبات فی مابین بیش از گذشته ارتقا یابد.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین و سیر رخدادهای غزه شرایط موجود را بسیار خطیر ارزیابی و بر ضرورت تداوم رایزنی‌های دو کشور به منظور کمک به ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

علی باقری عصر چهارشنبه (۳۰ خرداد) با استقبال مقام‌های وزارت امور خارجه قطر و سفیر جمهوری اسلامی ایران وارد دوحه شد.

سرپرست وزارت خارجه همچنین بامداد پنجشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظر شما